Naar Ericeira

March 15 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Vannacht begon het te regenen, volgens de weersvoorspelling klopte dat maar het zou smorgens weer droog zijn en dat klopte niet.
    We zouden Octobus in Sao Joao das Lampas neerzetten, dan naar Ericeira lopen en met een taxi terug naar Sao Joao dL om Octobus weer op te halen. Maar met die regen was dat misschien niet zo'n goed idee. Justus kwam met de oplossing, we rijden naar Ericeira en nemen een taxi naar Sao Joao dL en lopen naar Ericeira, wat een goed plan. Een leuke rit was dat langs de kust waar we een prachtig plaatsje tegenkwamen op een rots gebouwd waar we uitgestapt zijn om foto's te maken. Rond 11.00 uur waren we al in Ericeira, koffie drinken en iets eten en toen met de taxi naar Sao Joao dL.
    De wandeling begon voor ons doen pas laat om 12.00 u. terwijl het nog een beetje miezerde.
    Eerst een stuk over de grote weg en toen gekozen voor de iets langere kleinere weg. Intussen kwam de zon door en werd het zelfs heet, langs de kust was het wel lekker omdat daar een briesje stond. Op een bepaald punt ging de weg weer meer landinwaarts en daar hadden we niet zo'n zin in. Justus stelde voor om langs de kust te blijven lopen over een onverharde weg die we zagen. Ik durf dat normaal niet als ik alleen ben omdat ik totaal geen oriëntatievermogen bezit. Ik vond het wel moeilijk om de controle dmv Google Maps los te laten en sputterde eerst nog wat tegen, maar ja okay wat kon er nu helemaal gebeuren? Dus we luisterden niet meer naar Google Maps en gingen het onverharde weggetje op, door een prachtig gebied boven op de kliffen langs de kust. Over rotsen klauterend naar het strand dat we verderop zagen, maar beneden gekomen was daar opeens een strook water en konden we het strand niet op. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een vrouw aan met 3 loslopende honden, dat was schrikken voor mij. De honden gingen door het water naar de andere kant, maar we konden niet zien of ze bleven lopen of ook stukken zwommen. De vrouw vertelde dat zij met haar kinderen er ook wel doorheen ging, maar dat we dan nu wel snel moesten zijn want het werd vloed.
    Er zat niets anders op, de andere optie was om zo'n 30 minuten over de rotsen te klauteren om via een verderop gelegen brug over het water te komen. Dus schoenen, sokken en lange broek uit en gaan.
    Justus als eerste en ik er achteraan, jammer dat we er geen foto's van hebben, maar er kwam nog een man met een hond aan die ook door het water ging, waarbij de hond toch een stukje moest zwemmen, die staat wel op de foto.
    Eerst een tijdje opdrogen, toen de spullen weer aan en de klim naar boven om weer op de weg uit te komen voor het laatste stukje van de wandeling.
    We zitten in een heel leuk hostel/surfcamp en daar hebben we de piratenkamer 😂