Satellite
Show on map
  • Day 75

    Pedrosilli el Ralo

    March 23 in Spain ⋅ 🌙 15 °C

    Gisterenavond was het ontzettend warm, ik kon niet onder het dekbed slapen. Toen ik het weerbericht voor vandaag bekeek zag ik 27graden staan. Oh no ik wilde een heel stuk rijden en Octobus heeft geen airco. Besloten om zodra ik wakker was meteen te vertrekken om de ergste warmte voor te zijn.
    Dat werd dus 08.00 u vertrekken, zo vroeg ben ik normaal nooit.
    Het doel vandaag was Salamanca, zo'n 480 km, een mooie rit door de bergen, vlak bij Salamanca lag er zelfs nog sneeuw op de bergen.
    Ongeveer op de helft gestopt voor een kop koffie en een croissant, ik mis mijn pastel de nata............... Op de parkeerplaats stond een colonne quads, echt zaterdag vandaag, onderweg ook veel wielrenners.
    Het cafe zag eruit als het decor uit een oude film, grappig dat dit soort cafes nog bestaat.
    Het was eigenlijk helemaal nog niet zo warm en eindelijk realiseerde ik me dat ik al zo'n 200 km noordelijker zat en dat ik de temperatuur voor Sevilla bekeken had 🙃
    Onderweg kon ik geen foto's maken jammer genoeg, het was er wel mooi genoeg voor.
    In Salamanca naar een parkeerplaats waar je met de camper mag staan. Het was een grote parkeerplaats langs een drukke weg en ik was de enige camper. Ik merk steeds dat ik pas blij word als ik mijn stoeltje buiten kan zetten. Komt waarschijnlijk omdat mijn campertje zo klein is. Dus op zoek naar een camping, die vond ik ten noorden van Salamanca in Pedrosilli el Ralo. Heerlijk zonnepaneel en stoeltje buiten en in de zon mijn boek lezen.
    Eind van de middag gebruik gemaakt van de heerlijk warme douche, mij kan niets meer gebeuren. Gegeten in het restaurant wat bij de camping hoort, courgettesoep met kaas, zeebaars met rijst en als toetje flan. Helemaal weer klaar voor de dag van morgen. Ik ga straks even kijken wat de temperatuur voor Picos de Europa is, een ezel enz. 😂
    Read more