Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 81

    Eindpunt vandaag: Ede

    29 Mac, Belanda ⋅ ☁️ 11 °C

    Vanmorgen op weg naar Marieke in Oosteeklo, België. Dat was een rit van 3 uur rijden. Onderweg koffie in een echte Franse bar/tabac, wat vind ik die toch leuk! Marieke had heerlijke soep klaar en lekker hele dunne boterhammen, dat is in België normaal, met heerlijke smeersels.
    Ze is net geopereerd en is aan het herstellen, maar zoals Marieke is, ze moet altijd iets te doen hebben.
    Ze haakt octopusjes voor prematuur geboren babies in de couveuse. Wat een mooi doel, ook echt Marieke die altijd iets voor een ander wil doen.
    De octopusjes moeten aan een heleboel voorwaarden voldoen, een bepaald soort katoen, oogjes die er niet uit kunnen, hoofdje groot genoeg om niet in de mond te kunnen, vulling in een nylonkousje zodat het er niet uit kan enz. enz.
    De babietjes schijnen minder aan infusen en slangen te trekken als ze de tentakels van zo'n octopusje in hun handjes hebben.
    Voor mij heeft ze een grotere octopus gehaakt voor in mijn Octobus, wat lief, hij hangt al aan de spiegel ❤️
    Na het bezoek dacht ik naar Ede te rijden want morgen ga ik daar bij mijn moeder op bezoek.
    Nou dat was makkelijk gedacht, daar heb ik heel lang over gedaan. Rond Antwerpen heb ik anderhalf uur in de file gestaan waardoor ik pas om 18.45 in Ede was.
    Even contact gehad met mijn zus, die vertelde dat ze naar de film ging vanavond. Dat was een goed idee, mijn moeder woont tegenover een hele grote Pathé bioscoop, ik zou wel zien welke films daar draaien. Meteen zag ik dat "De Terugreis" draaide, daar had ik al wat over gelezen. Een film over een man die probeert om te gaan met de beginnende dementie van zijn vrouw, een prachtige rol gespeeld door Waardenburg.
    Toen ik het kaartje gekocht had voor de laatste stoel had ik nog een klein uurtje de tijd en ik had zo'n zin in een frikandel......... Tegenover de bioscoop is een restaurant en ik dacht ik vraag het gewoon. Ik vertelde dat ik net terug in Nederland was van een reis van 5 maanden en dat ik zo'n zin had in een frikandel en een patatje. Het meisje moest lachen en zei dat ze zelf ook dol was op frikandellen. Ze zei dat ik een kindermenu met patat en een frikandel kon bestellen, dus daar zat ik in mijn eentje heerlijk te genieten van een kindermenu. Toen het bord leeg was vroeg ze of het genoeg geweest was, ik zei dat ik nog wel een frikandel zou lusten en die kwam ze even later lachend brengen.
    Terug naar de bioscoop, zaal 3, dat was een verrassing zeg, relaxstoelen waarvan de leuning naar achteren kon en een voetensteun die omhoog kon. Zelfs met de voetensteun helemaal uit had je nog ruimte over bij de stoelen ervoor.
    Ik had besloten om in mijn busje te gaan slapen op de parkeerplaats van de bioscoop want na meer dan 4 uur geldt het dagtarief van 7 euro, niet veel voor een overnachting 😃
    Maar die stoel maakte ook wel kans om te blijven slapen 😂
    De film was ontroerend mooi met ook humor en herkenning uit mijn jonge jaren.
    Morgen steek ik de weg over naar mijn moeder en voor nu ga ik lekker slapen 💤😴💤
    Baca lagi