Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 82

    Borculo

    30 Mac, Belanda ⋅ ☁️ 9 °C

    Vanmorgen heel vroeg werd ik op de parkeerplaats van de bioscoop wakker van een heleboel sirenes, zal toch niet voor mij zijn? 😂
    Ze reden voorbij dus ik kon weer gaan slapen.
    Toen ik op mijn telefoon keek zag ik als eerste een bericht dat er een gijzeling in Ede aan de gang was en dat het centrum afgezet was, gek idee hoor.
    Om 11 uur zoals afgesproken bij mijn moeder, maar na 3x bellen deed ze nog steeds niet open. Even langs de zusterspost die de deur open konden maken. Ze lag lekker op de luie stoel te slapen 😃
    Wat fijn om haar weer te zien na 5 maanden ❤️
    Ze is in augustus heel ziek geweest en nu pas weer, daar heeft ze wel een jas van uitgedaan, maar ze komt er gelukkig toch weer bovenop.
    Lekker kletsen, zij had nog helemaal niets meegekregen van de gijzeling.
    Om 12 uur samen eten in het restaurant beneden, dat smaakte goed. Toen we om 13.00 uur weer op haar kamer kwamen wilde ze heel graag slapen. Ze is nu 96 jaar en is snel moe, vooral als ze ziek geweest is. Fijn dat je nog een moeder hebt als je zelf al 70 bent!
    Terug naar Texel leek me niet zo'n goed idee met de paasdrukte bij de boot. Ik wilde al heel lang eens naar Obelink, een heel grote winkel in Winterswijk op het gebied van kamperen. Vanuit Ede was het slechts 80 km rijden. Nou zeg het is inderdaad een hele grote winkel, ik heb maar een klein stukje gezien. Een Boxio droogtoilet gekocht die onder mijn bed past, dat scheelt weer ruimte, in de toekomst dan hè want nu heb ik 2 droogtoiletten in de camper 😂
    Geen zin meer om nog lang te gaan rijden, het was inmiddels 17.00 u geweest. Ik herinnerde me dat ik ergens een bestandje had met campings waar een gemeenschappelijke ruimte is. Dat is fijn als het koud is of regent. En er was zo'n camping in Borculo een half uurtje rijden.
    Rond 18.00 uur kwam ik daar aan, wat een leuke camping zeg!!! Er stonden campertjes, caravans, tenten, huisjes, Tipi's en overal hingen lampjes en werden er vuurtjes gestookt. Een sauna en een hottub, trampoline en skelters. Hun motto is "alles is van iedereen" en zo voelt de camping ook.
    De receptie was tot 17.00 u open, ik was dus te laat, maar een paar mensen wezen mij een plek die nog vrij was. Even een mailtje naar de eigenaren gestuurd dat ik daar sta en me morgenochtend kom melden.
    Heerlijk buiten zittend, in mijn winterjas, genoten van de schemering en het donker worden.
    Baca lagi