Cuba
Fisherman Point

Santiago d Cuba - Guantanamo B - Baracoa

February 23 in Cuba ⋅ ☀️ 27 °C

De paniek slaat 's morgens vroeg toe als mijn creditcard geblokkeerd blijkt te zijn na een transactie via Booking.com.
      Met het beperkte internet dat we hebben belt mijn moeder de bank en blijk ik te zijn gevallen voor phishing.
      Gelukkig kan ik nog wel mijn kaart gebruiken zo lang ik in Cuba ben.
      Ik heb een hele fijne moeder die dit heeft opgelost!

Als de stress genoeg door het lijf heeft gegierd, rijden we naar het punt dat het meest dichtbij de Amerikaanse basis in Guantanamo Bay ligt. Foto 1 is het uitzicht dat we hebben, en met verrekijkers zien we Amerikaanse trucks rijden. De gevangenis zien we dan weer niet, maar volgens de Cubaanse propaganda zouden er hier weer meer gevangenen zitten tegenwoordig.

De dunne hondjes moeten gevoerd worden voordat we kunnen gaan.
      We lunchen met zicht op zee en rijden door naar Baracoa, een plek die niet vaak bezocht wordt door toeristen.
      We doen een kleine stadswandeling en bezoeken de kerk waar het kruis staat dat Columbus meenam naar Cuba toen hij dit eiland eenmaal had ontdekt.

De kust is prachtig maar de zee is onstuimig.
      Ons hotel heeft prachtig uitzicht over een baai en bij aankomst zonnebaden we en drinken nog een coctale.

Eduardo neemt ons mee naar een restaurant en vertelt over de lokale specialiteit: een kokossaus die met alles wordt geserveerd.
      Hij zegt dat de Cubaanse bevolking ervan gruwelt behalve mensen in deze regio

Wij bereiden ons voor op het ergste maar het blijkt gewoon een curry te zijn en wij bestellen juist extra saus omdat het zo heerlijk is!

Het dorpje is uitgestorven dus de laatste pina colada bij het hotel en op tijd nokkie

De helft van de groep gaat morgenvroeg hiken en de andere helft naar het strand

Fisherman Point, Q23797051