Denmark
Grønsund

Veerpont Bogø

September 22, 2023 in Denmark ⋅ ☁️ 16 °C

Vandaag heb ik geen dag met grote highlights voor de boeg. De reis gaat zo langzamerhand zijn eind naderen en ik trek verder westwaarts. Ik ga vandaag over een heleboel eilanden, vanaf Nyord naar Møn, dan naar Bogø en vervolgens naar Falster en Lolland.

Ik vertrek rond 8 uur en wuif een beetje weemoedig mijn schattige huisje in Nyord gedag, wel één van de leukste optrekje die ik ooit heb gehad! Het is lang niet zulk mooi weer als gisteren en ik realiseer me dat ik gisteren wel onwijs heb geboft! Maar het is droog, dus voor een reisdag prima weer.

Ik volg de Margrietroute en dat gaat vandaag uitstekend, ik krijg er een beetje handigheid in. Als ik via een lange landengte op Bogø aankom wijst mijn navigatie me naar een veerpont. Nou, ik ben nog nooit zo mooi op tijd bij een pont gearriveerd. Kaartje kopen en ik kan zó oprijden! Het is de eerste overtocht van de dag, de Deense vlag moet nog even gehesen worden, en dan vertrekken we. De overtocht duurt niet zo lang, een kwartiertje en tijdens het varen gaat de zon schijnen. Ik geniet!

Grønsund, Gronsund