Kyoto dag 16

August 10, 2018 in Japan ⋅ 🌙 26 °C

We hebben vandaag Kyoto een beetje te voet verkend, we hebben bijna 17 km afgelegd vandaag. Wij zitten zelf in een hotelletje vlakbij het station, maar 'downtown' Kyoto is op 20 minuten loopafstand. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan het beroemde Nishiki market. Een overdekte 'winkelstraat' met allerlei etenswaren (ook souvenirwinkels trouwens), voornamelijk gefermenteerde groente trouwens.

Verder zijn er nog vele andere leuke andere overdekte winkelstraten (bijvoorbeeld Teramachi dori). We zijn dan ook even flink aan het shoppen geweest. Met één jongedame raakte we even kort aan de praat over anime (Japanse tekenfilms) en zij raadde ons een winkel aan die we anders nooit gevonden hadden, village vanguard. Leuke winkel (ook al hebben we er niks gekocht). Veel gesprekken hebben we verder eigenlijk niet met locale mensen, omdat hun Engels gewoon niet goed genoeg is. Dat is jammer, want interactie met locale mensen is er wat de reis in Nieuw Zeeland zo leuk maakte. We zijn nog we geïnterviewd door middelbare school leerlingen en hun docent, dat was wel grappig.

Kyoto heeft wel een duizendtal tempels. Vandaag hebben we er eentje bezocht, de Kiyomizu-dera tempel. Helaas stond het hoofdgebouw in de steigers. Desalniettemin een mooi complex. En de staten die er naartoe lopen zijn uiterst charmant, maar ook zeer toeristisch, wat wellicht niet zo heel vreemd is.

We sloten onze dag af met een diner bij een een Indiaas/Nepalees restaurant, Himalaya. Een klein restaurantje op een 6e verdieping van een gebouw (goede Google score). We waren even rijst en noodles zat. Heerlijk gegeten hier en mijn eerste Chai latte gehad (heerlijk).