Satellite
Show on map
  • Day 18

    #typicaljapanstuff part 2

    August 11, 2018 in Japan ⋅ ☀️ 30 °C

    Het leuke, vind ik, van rondlopen in Japan is kijken naar wat heel normaal is hier, maar voor ons ongewoon. En sommige dingen zou ik best wel mee nar Nederland willen nemen.

    Zo is met je schoenen in huis rondlopen volledig uit den boze. Je doet je schoenen uit bij de ingang en doet vervolgens slippers aan. Ook moet dit soms bij een restaurant of wanneer je een tempel in gaat. Ook in de hotels, die vrij 'Westers' zijn, is dit de bedoeling (je hebt ook klassieke ryokans, maar ik slaap liever in een gewoon bed en niet op een matrasje op de grond). Daarnaast krijg je in het hotel ook standaard een soort badjas.

    Verder zijn de Japanners gek op schattige dingen (kawaii!!) en poppetjes van hun favoriete anime characters. Je ziet hier jong en volwassen met poppetjes knuffels aan hun tas rondlopen. Ook zie je hier jong en oud met Disney t-shirts rondlopen trouwens. Ik vind het wel wat hebben. Oh ja en ze zijn gek op Snoopy en Hello Kitty (Hello Kitty krijgt zelfs een eigen shinkansen, bullet train). Nijntje zijn we trouwens ook al een paar keer tegen gekomen.

    Wat verder ook opvallend is, is dat er in de supermarkt weinig fruit te koop is. Ik de 'convenience stores' vind je eigenlijk alleen bananen. Alleen in de grotere supermarkten vind je meer variatie, maar je betaald er flink voor. Omgerekend 20 euro voor een watermeloen of 2,50 euro voor een grote perzik.
    Read more