Ecuador

Viaggiatori in questo posto
    • Giorno 58

Galapagos: Santa Cruz Tag 1

19 febbraio, Ecuador ⋅ ☁️ 28 °C

Es ist schwül-warm und nach all den Wochen im Hochland der Anden müssen wir uns erst mal wieder akklimatisieren 🥵 Heute reicht es für die kurze Wanderung durch riesige Baumopuntien 🌵 zur Tortuga Bay, zwar ohne Schildkröten 🐢, aber immerhin mit Nestern 🥚 Dafür massenweise Meerechsen - im Sand, auf Mangroven, im Wasser und super getarnt auf den Vulkansteinen. Die Pelikane sind auch sehr hübsch und der Blaufußtölpel hält für's Foto auch still 📸Leggi altro

• Giorno 12

Santa Cruz dag 4

23 febbraio, Ecuador ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag gingen we er vroeg aan beginnen: het plan was om om 7u op te staan zodat we om 7:30 nog eens naar Tortuga Bay te gaan. Stipt om 6u stonden Aline en Sam op onze kamerdeur te kloppen... Een uur miskeken, dat heb je met al die tijdzones :-)
      Uiteindelijk zijn we dan toch tegen 8u richting Tortuga Bay vertrokken. We hoopten dat het water zo vroeg helderder zou zijn en dat bleek te kloppen: doordat het eb was zat er veel minder zand in het water. We hebben weer veel haaien gezien, maar weer geen schilpadden. De gids van gisteren wist ons ook al te vertellen dat het zeewater momenteel heel warm is waardoor er weinig eten te vinden is voor de grotere dieren. Maar geen paniek, morgen is er een ander eiland met een nieuwe kans.
      Het was dan toch een mooie voormiddag zon en zee. Aline doet heel erg haar best bruin te worden, Free vond het vervelend dat altijd als ze handstand in het water wil doen er haaien in de weg zwemmen.
      Na de middag zijn we terug gewandeld richting Puerto Ayora, of moet ik zeggen gewaggeld... De bleinen die Aline gisteren is haar sleffers had gelopen zijn nu helemaal kapot.
      Na een fles water en een terrasje was het tijd voor Las Grietas. Eerst de watertaxi naar de overkant van de haven en daarna... terug een half uur stappen. De voeten van Aline hebben het wel helemaal gehad, maar ze heeft wel laten zien dat ze karakter heeft ;-)
      Las Grietas is een lange kloof in de rotsen die gevuld is met fris en kraakhelder water. Ideaal dus om even af te koelen!
      Op de terugweg was iedereen zo moe en hongerig waardoor we de douche hebben overgeslagen en rechtstreeks ergens zijn gaan eten. 5$ voor soep en een hoofdgerecht en ananas sap, daar kunde niet voor sukkelen!
      Leggi altro

Potresti conoscere questo luogo anche con i seguenti nomi:

Playa Tortuga Bay

Unisciti a noi: