Tairua

February 18 in New Zealand ⋅ ☁️ 25 °C

Da har vi kommet til siste overnatting i telt på New Zealand.
    Vi rømte jo fra kuene i dag tidlig og kjørte over et fjellpass over til vestsiden av denne Coromandel-halvøya. Her har vi funnet en by-camping. Midt i sentrum, men hyggelig. Campingplass-eieren er en veldig søt dame som holder ting i orden og hjelper oss med alt mulig. Hun har sagt at hun kan overta alle campingsakene våre nå når vi skal fly over til Australia om 2 dager. Flotters

Hva skal vi si om road trip på New Zealand? Vi har jo vært heldig med været; stort sett sol hver dag, kanskje noen dråper regn da vi landet, pluss en regnfylt natt et sted midt på, men ellers blå himmel og godt vær.
    Da er dette virkelig ikke vanskelig..
    Men alt handler vel om hvem man er sammen med og at begge legger godvilje til. Surpompen og dronninga må bli igjen hjemme, man må finne gull i gråstein og tenke utfordringer og ikke problemer. Tror vi har klart det sånn ca 😉

I går kveld opplevde vi campingplass på sitt beste. Noen sportsfiskere fra Danmark hadde fanget mye fisk og flere familier på den lille campingen fikk lov til å sette seg ned ved et langbord og forsyne seg. Her ble det en fin blanding av både New Zealandere, dansker og to nordmenn (oss). Vi kom i snakk med en dame fra New Zealand som var helt herlig. Hun var alene og skulle campe i seks dager i området. Hun hadde aldri teltet før, så natt til i dag ble hennes første. I dag tidlig ved frokosten fortalte hun at hun hadde sovet litt av og på, så vi spurte om hun ville ha overmadrassen vår. Hun jublet av glede, og hun tok med glede i mot campingbordet vårt også..
    Nå er vi i Auckland og skal levere leiebilen. En natt på hotell her og i morgen tidlig flyr vi til Sydney.
    Alt vel med han og henne❤️