Alice springs

March 3 in Australia ⋅ ☁️ 32 °C

På familieturen vi hadde i 2006/2007 hit til Australia, møtte vi en annen familie som også var ute og reiste. Denne familien er australsk, og elsker å campe rundt i sitt eget land.
    Vi ble kjent og vi traff hverandre flere ganger litt her og der.
    Etterhvert tok de over driften av en campingplass her i Alice Spring. Så vi tenkte: -Hvorfor ikke bare fly inn dit og si hei.
    Som tenkt, så gjort.
    Så nå er vi her på G’day mate tourist park sammen med Bill og Linda Wilcox.
    Vi får låne en campinghytte med aircondition, kjøkken og ensuit. Det vil si et eget lite hus med dusj og do.

I går fortalte de at en dame her på campingen ble bitt av en slange for er par dager siden. Hun skulle bare ut og snakke i telefonen på kvelden. Hun hadde brukt lommelykta på telefonen sin for å se litt omkring, men hadde ikke sett slangen. Så den bet henne i hånda, men ikke helt igjennom huden. Så da hun kom på sykehuset hadde hun bare to rød merker, og legen hadde sagt at det var et «dry bit» så hun trengte ikke noe motgift..
    Linda sier til meg: So if you are going to the toilet at night, you need a better torch. Don’t use your phone…nei da så..
    Peter har noen gode hodelykter som vi kan bruke.

I dag har vi fått låne en gammel landcruiser Troop carrier og kjørt litt omkring i byen her. Vi fant, eller rettere sagt Peter fant, en bilbutikk som solgte mye 4WD-saker og dit måtte vi selvsagt inn. Der kan vi snakke med en dame som hadde veldig mye peiling på utstyret som vi eventuelt må få tak i når vi kommer til vestkysten. Peter ønsker seg en dobbelswag, det må du google hvis du er interessert.😉 Og jeg ønsker meg en batteridrevet vifte og et litt større telt som vi kan koble til Landcruiseren vi har leid der borte.

Ellers har vi fått handlet litt mat som vi har fått inn i kjøleskapet vårt.

Det er dessverre en del sosiale problemer med aborginerne som bor i byen, og det har vært en del tilfeller også her på campingplassen at de har tatt seg inn og stjålet mye. Derfor er det viktig at vi låser dørene når vi går fra den lille hytta og at vi ikke lar noen ting ligge utenfor eller la bilen stå åpen.