Satellite
Show on map
  • Day 24

    Ubud, Gili Trawangan & Uluwatu

    December 3, 2016 in Indonesia ⋅ 🌫 27 °C

    Vandaag eindigt het Indonesië avontuur alweer. Na een geweldige week in Java waar ik veel gezien en gedaan heb doorgegaan naar Ubud. Volgens iedereen is dat super. Misschien in het droge seizoen, maar in het regenseizoen vond ik het minder.. Eerste dag veel regen gehad en bijgekomen van mijn actieve dagen op Bromo en Ijen. De dag erna maar een scooter gehuurd en wat rond gaan rijden in de omgeving. Mega veel rijstvelden, maar heb de bekende rijstterrassen helaas niet gezien omdat het begon te regenen (storten kun je gerust zeggen) en ik helemaal doorweekt nog een uur terug moest. Helaas...

    De dag erna naar Gili Trawangan vertrokken. Wat een paradijs is dat, witte stranden, mooie zonsondergangen en heb maar 1 klein buitje gehad :-) hier heb ik mijn padi open water gehaald, wat betekent dat ik mag duiken tot 18meter en zonder instructeur en alleen met gids. Hier super gave dingen gezien, mega schildpadden, rifhaaien en enorm veel vissen. In de avond telkens bij de exile bar (bij de zonsondergang) afgesproken met vrienden die ik de eerste avond had leren kennen en daarna lekker borrelen in de kroeg met live muziek of in de karaoke bar, enorm veel lol gehad! En het mooiste vind ik dat je elke avond/dag weer andere mensen spreekt, daarmee afspreekt in de avond en een super leuke avond mee hebt. Na het behalen van mijn padi open water nog 2 dagen op Gili T gebleven. Ik kreeg nog een gratis fun dive bij mijn padi en heb wat yoga gedaan, een rondje gefietst om het eiland (ongeveer 10km) en niet te vergeten een paar geweldige massages gehad. Al met al een super week gehad op Gili T. Ook wel fijn was dat het laagseizoen was, weet niet of ik daar op hoogseizoen ook zou willen zitten, of dat ik dan toch liever naar Meno of Air zou gaan.

    Na 6 dagen doorgegaan naar Nusa Lembongan een eiland bij Nusa Penida. Hier uiteindelijk nog een duik kunnen regelen naar Manta Bay, hier Manta Ray's gezien en wat zijn die dik en groot!!! Zo gaaf! Hier 2 avonden lekker met een biertje aan het strand gezeten om door te gaan naar Uluwatu waar ik mijn laatste 2 dagen in Indonesië doorgebracht heb.

    Altijd als ik op mijn kamer ga, laat ik vaak de deur open, dus ook in Uluwatu, tot ik een geluid hoorde, mij omdraaide en een aap voor mijn deur zie zitten... Leuke beesten maar niet voor in mijn kamer :-/
    Die middag afgesproken met een vriendin van Gili T, zij vertrok die avond weer naar huis. Eén van de leuke dingen van reizen het ontmoeten en weder ontmoeten van mensen :-). Wij zijn wezen SUP-en, Stan Up Paddle. Dus staan met een peddel op een surfboard. In het begin best lastig om je balans te houden, maar na een uur behoorlijk onder de knie. Verder gerelaxed aan her strand en wederom gedag gezegd.
    De tweede dag in de ochtend naar de tempel van Uluwatu gereden, de tempel mocht je niet betreden maar de uitzichten en kliffen waren gaaf om te zien. Vervolgens doorgereden naar het surfstrand. Dit viel wat tegen want er was geen strand, kon je alleen op met eb en het was vloed helaas. Dus vanuit een bar naar het surfen gekeken en daarna maar weer doorgereden naar padang padang beach, erg mooi strand en nog even een laatste duik genomen. Nu klaar maken voor mijn vlucht naar Nieuw Zeeland!
    Read more