Roadtrip Auckland - Wellington

December 15, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Na een korte vlucht en een lange overstap in Brisbane aangekomen in Auckland. Hier de stad een beetje verkend en de regelzaken geregeld.

De 3e avond maar de kroeg ingegaan en hier Rob (een Engelsman), Alex (een Amerikaan) en Benjamin (een Belg) leren kennen om mee te gaan reizen. Zij kenden elkaar net een dag langer, dus een mooie combi. Samen een auto gehuurd voor 5 dagen die afgeleverd moest worden in Wellington.

De eerste dag naar Hobbiton geweest. Hier zijn de lord of de rings en de hobbiton films gemaakt. Was wat prijzig, maar moet je toch geweest zijn vond ik.. Eind van de middag in Rotorua aangekomen en reden gelijk langs een park met allemaal geisers. Hier eerst maar eens rondgelopen. Overal plekken waar stoom uit de aarde komt en water en modder kookt, stinkt er wel overal naar rotte eieren, maar wat een apart natuurverschijnsel is dat.. S avonds ook maar gelijk naar Kerosine Creek geweest. Dit was een hotspring, dus hier heerlijk in gelegen.

De volgende dag zijn we naar het blue and green lake gereden, 2 verschillende kleuren meren naast elkaar. Helaas was het erg bewolkt en de kleuren wat minder goed zichtbaar en te koud om te zwemmen, dus doorgereden naar Hamurana spring. Daar een wandeling naar de bron gemaakt, enorm helder water en dansend zand gezien :-)

Dag nummer 3 doorgereden naar Taupo, dit lag aan een meer, maar wat een enorm meer! Hier dezelfde dag nog naar de Haka Waterfalls geweest. De volgende dag hebben Rob en ik mountainbikes gehuurd en zijn we eerst via een supergave track langs de haka falls naar moon craters gereden, dit was al ruim 7 km, daar een track gedaan en toen bleek dat we voor de mooncraters nog 2 km verder omhoog moesten om daar een wandeling van een uur te maken. De wandeling was de tocht absoluut waard, wat een ander landschap weer hier. Vervolgens de weg weer terug, dus een lekker sportieve dag met ruim 4 uur op de mountainbike en een wandeling van een uur..

De volgende ochtend vroeg de wekker want we moesten anderhalf uur rijden om de Tongariro Crossing te doen. Een hike van 19,4km waar je tussen de 6 tot 8 uur over doet. Een hele pittige hike, maar zo mooi! Uiteindelijk stonden we zelfs tussen de sneeuw en aan het eind kwamen we in een bos terecht met een grote rivier! Na deze gave hike nog 4 uur de auto in, om aan te komen in Wellington waar de auto de volgende ochtend vroeg weer terug gebracht moest worden. En toen zat onze 5daagse roadtrip er al weer op.. Hier maar even een paar dagen rust gehouden en een middag aan het strand gelegen. Nu weer plannen maken voor mijn vervolg.

Hierbij de foto's van Auckland