Satellite
Show on map
  • Day 144

    Goodbye Gisborne

    April 2, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

    Zo, na bijna 3,5 maand is het tijd om Gisborne te verlaten. Afgelopen anderhalve maand veel gewerkt, 3 weken een dubbele baan, dus 50 a 55 uur per week. Daarna heerlijk 4 dagen achter elkaar vrij gehad en naar Mahia en Lake Waikaremoana geweest.

    Lake Waikaremoana is super groot, je kunt er een hike doen van 4 dagen, maar dan heb je maar de helft van het meer gehad en moet je weer terug bij je auto zien te komen. Dit dus niet gedaan..
    Eerst zondag na mijn werk naar Mahia gereden, daar kwam ik in het donker aan, maar ik was in ieder geval al weg. Hier een plekje gezocht om te overnachten en de volgende dag op een super mooi plekje uitgekomen om te ontbijten. Hier kwam ik erachter dat mijn gasstel niet werkte en dat ze mij een lege gasfles gegeven hadden. Dit schijnt normaal te zijn, maarja als je er nog nooit één gekocht hebt.....
    Dit onderweg gefikst en doorgereden naar Lake Waikaremoana.

    De eerste lookout voorbij gereden, was er vrij druk en dacht dat doe ik op de terugweg wel... niet verstandig, eerste 2 dagen waren namelijk heerlijk, maar de 2 dagen erna had ik regen.. ondanks de regen en vele sandflies op de eerste campground een super mooie trip gehad, gave hikes door het regenwoud en rondom het meer. Ook nog even de lookout beklommen, wel verwacht dat het uitzicht niet geweldig zou zijn, maar niet verwacht dat ik niets zou zien, aangezien ik midden in een wolk uit kwam.. De laatste avond besloten om alvast weer naar Mahia terug te reizen, om de reis wat te breken, aangezien ik die vrijdagavond weer moest werken.

    De zondag na mijn laatste weblog naar de horseraces geweest. Super leuk, eigen coolbox mee en een beetje gokken. Eerst maar eens uitgezocht hoe dat gokken nu eigenlijk werkt en hoe het formuliertje ingevuld moet worden. Het antwoord op de vraag: "maar op welk paard wed je dan" was bij iedereen "kies een leuke naam en daar ga je voor". Dus zo gezegd zo gedaan. 9 races, 9x gegokt met 6 dollar per keer en van mijn 50 meegenomen dollars kwam ik met 15 thuis. Niet zo slecht een middagje gokken, drinken en eten ;-)

    Vorige week naar de Rockslide geweest, dit was ijskoud, best scary maar zo kicken. Een hele rots met verschillende bumps in the road en dat ging hard.. zal kijken of ik deze filmpjes op facebook kan plaatsen, want moet ze iets inkorten, ze zijn nu nog te groot.

    Verder zoals vele al wel door hadden, hier kennen ze ook St. Patricksday en wat een goed feestje was dat :-)

    Helaas bij alle leuke dingen komen er ook minder leuke dingen langs en dat is afscheid nemen. Afgelopen 3 weken zijn langzaam maar zeker alle longstayers vertrokken, met afgelopen weekend de laatste 5. Sommige kom ik zeker weer tegen tijdens deze reis en de anderen misschien later..
    Ook op mijn werk is het tijd om afscheid te nemen, vrijdagavond mijn laatste avond gewerkt en vanavond nog een staffparty van ons fooiengeld en then it's time to hit the road again...

    Ik heb geprobeerd een selectie in de foto's van Lake Waikaremoana te maken,maar dat is lastig met zo'n mooie omgeving.. hieronder wat laatste foto's van Gisborne en Mahia.
    Read more