Trip North Island

April 17, 2017 in New Zealand ⋅ 🌧 17 °C

Ondertussen alweer ruim 2 weken onderweg. Eerst onderweg richting Opotiki, een prachtige weg langs een rivier tussen de bergen (of heuvels zoals ze het hier waarschijnlijk noemen). Opotiki even ingeweest en Sophia weer ontmoet. Vervolgens doorgereden naar een goedkope camping in Ohope, waar we uiteindelijk 3 dagen zijn gebleven. De restanten van cycloon Debbie kwamen over, dus 3 dagen stromende regen gehad. De campingeigenaren hadden heel aardig een hal voor ons geopend zodat we niet alleen maar in onze auto hoefden te zitten..

Nadat de regen weg was een hike tussen Ohope en Whakatane gemaakt. Er was mij verteld dat dit een 17km lange en prachtige hike was. Wij hebben hier 7km van gedaan kwamen we achteraf achter, het bleek namelijk een loop en wij hebben daar maar een gedeelte van gedaan. Lekkere hike, prachtig weer en mooie uitzichten!

Hierna geluncht langs een rivier die al begon te overstromen, een uur later met vloed zou de weg helemaal overstroomd zijn. Achteraf blijkt dat die rivier ook de reden te zijn dat Edgecombe geëvacueerd werd. Doorgereden naar Tauranga/Mount Manganui. Camping gevonden en daar 's avonds heerlijk in een hot pool gezeten.. de volgende ochtend Mount Manganui beklommen, wat een geweldig uitzicht!

Hierna doorgereden en kwamen we in de vrijdagmiddagborrel terecht bij Hannah & Robbie (de zus en zwager van mijn baas). Hier lekker gegeten, gedronken en kregen we een echt bed aangeboden. Zij woonden op een kiwi orchard, dus mooie wijde omgeving.

Toen doorgereden naar de Coromandel Peninsula, mooie gebied ook, prachtige natuur en super geluk met het weer. Telkens tussen de buien door allerlei hikes kunnen doen. Laatste dag hadden we nog een hike willen doen, maar daar was helaas de weg nog afgesloten vanwege cycloon Debbie. De volgende dag zou Cycloon Cook aan land komen en was er weer heel veel regen voorspeld. Onderweg naar Raglan wilden we Hamilton in, maar het kwam met bakken uit de lucht, dus maar doorgereden. Afgelopen weekend in Raglan verbleven. En waar de rest van Nieuw Zeeland regen en overstromingen had, hadden wij elke dag een paar fikse buien en tussendoor prima weer! Hier bij Raglan Backpackers verbleven met jacuzzi, sauna en hangmatten en de tijd doorgekomen. Afgelopen avond bij een familie die Sophia al eerder ontmoet had gedineerd en konden hier blijven slapen.

Vanmiddag weer op pad gegaan richting Mount Taranaki en dan door naar het Zuidereiland!

Hierbij wat foto's van mijn telefoon, van mijn camera volgen later!