Satellite
Show on map
  • Day 232

    Franz Josef, Wanaka, Queenstown

    June 29, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 4 °C

    Alweer even geleden zie ik.
    Na 3 weken in Franz Josef te hebben gewerkt, in totaal 50uur gewerkt :-/ Vooral aan het werk om mijn huur en boodschappen te betalen, dus besloten om mijn baan op te zeggen en door te reizen. Hier na een week werken en verder niet veel doen, wat leuke mensen leren kennen, wat mooie hikes gemaakt, rondom lake Matheson en naar het strand in Okarito, en vooral veel plezier gehad.

    Vanuit Franz Josef doorgereden naar Wanaka, hier was ik al even geweest om te shoppen, nu heb ik een aantal mooie hikes gemaakt, Roy Peak en Rob Roys Glacier. Een totaal andere glacier dan Franz Josef en Fox zijn. Deze ligt als den deken over de bergen en hierbij kun je ook zien hoe dik de glacier is. Helaas was het wat bewolkt en op de foto's is het verschil tussen de glacier en de wolken wat lastig te onderscheiden. Tevens in Wanaka wat oude bekenden tegengekomen in de supermarkt, zo groot is Wanaka :-), dus besloten voor een borrel te gaan met Mattia (vebleef dezelfde tijd als mij in Gisborne) en Frederica (Fred uit Franz Josef) ging ook mee, dus even gezellig. Nog wat bekenden van de laatste keer in Wanaka tegen gekomen en voordat je het weet is de avond weer voorbij.

    De volgende dag zijn Fred en ik doorgereden naar Queenstown. Hier met Michaela (uit Franz Josef) afgesproken en een camping geboekt. Fred verbleef bij vrienden. Dit weekend was het ook Winterfestival in Queenstown, dus de hele dag live muziek en shows midden in de stad en enorm veel toeristen. Ontzettend naar mijn zin gehad. De eerste dag eerst 's ochtends vroeg van de biggest swing gegaan... zo gaaf en zo eng! Hij liet mij een tijd bungelen en vroeg count down or suprise, ik: surprise... countdown... suprise... I don't know. Waarop hij zei vanaf 3 een surprise countdown op 2 waarop hij de knop in drukte en hij mij liet vallen... 70meter vrije val en dan schommel je door de vallei. Zo gaaf!! En gelukkig hoefde ik niet zelf te springen :-)
    Die middag naar boven gelopen naar de gondola en daar 2 ritjes in de Luge gehad. Dit zijn soort van skelters die best hard de berg af gaan, enorm lache! 's avonds een drankje in de kroeg gedaan om de rugby wedstrijd te kijken, Lions vs All blacks, begin er langzaam van te houden..
    De dag erna met Michaela Queenstown Hill beklommen, een leuke hike met mooi uitzicht. En nog even geskypt met familie die op Down The Rabbit Hole zaten, gelukkig had ik zelf ook een festival, waardoor ik er toch een beetje bij was ;-)

    Na een leuk weekend, waarin ik veels te veel geld uitgegeven heb doorgereden naar Milford Sound. Hier een cruise gemaakt en wat hikes. Super mooi regenwoud, alles is groen en begroeid. De cruise ging tussen de fiorden door en ondanks dat ik weer geen dolfijnen gezien heb, was het erg mooi..

    Nog een klein stukje verder naar beneden en dan zit ik in het zuidelijkste puntje van NZ..

    Hieronder de foto's van Franz Josef, Lake Matheson en Okarito.
    Read more