Stewart Island, Catlins NP & Dunedin

July 6, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 5 °C

Na Milford Sound doorgereden naar het zuiden, ergens overnacht langs het strand (ik heb ook zo'n vervelend leven) en de volgende ochtend doorgereden naar Invercargill/Bluff. Vanuit daar, met de ferrie van een uur, aangekomen op Stewart Island. Stewart Island heeft 400 inwoners en de rest is national park, ongeveer 85% van het eiland. Een hike rondom het eiland zou je zo'n 14 dagen kosten. Diezelfde avond op kiwi jacht en daadwerkelijk een wilde kiwi gespot! Wat zijn die beesten grappig, alsof er iets mist (hebben geen zichtbare vleugels of een staart).
    De volgende dag een mooie daghike gedaan, naar de eerste hut en terug en de dag erna naar Ulva Island geweest, het vogelparadijs, heb er alleen helaas niet zoveel vogels gezien... die avond de rugby gekeken in de kroeg met vooral kiwi's, dus erg gezellig, helaas hebben de All Blacks verloren. Op de terugweg naar huis een kiwi gespot in het dorp, liep gewoon naast de school te scharrelen... echt super leuke beesten en heb er in totaal 3 mogen spotten :-).

Eenmaal weer terug op het Zuidereiland doorgereden naar Catlins NP. Mooi regenwoud, weer anders dan Stewart Island of de westkust. De dag erna doorgereden naar Curio Bay, hier zouden namelijk penguins aan wal komen bij zonsondergang. En zoja, zodra ik daar kwam stond er al één. Het heeft een halfuur geduurd voordat hij de bosjes bereikt had, maar hoe leuk lopen en springen die. Ik had nog langer kunnen wachten of ik er misschien nog meer kon zien, maar moest nog weer een stukje rijden naar de camping en was erg blij met deze.

De dag erna aangekomen in Dunedin. Dunedin is de studentenstad van Nieuw Zeeland rn dtaat dan ook bekend om de studenten en de whiskey. Bij aankomst over de universiteit gelopen, wat bestaat uit een apart gebouw voor elke afdeling/studie. Hele mooie oud Engelse stijl gebouwen, dit zie je overigens in de hele stad terug. Hier toevallig in hetzelfde hostel als Tenn, een Duitser die we in Arthur's Pass hadden leren kennen. Dus hier gezellig mee gekookt en uiteindelijk de volgende dag hebben ee ook samen de Peninsula en artwalk door de stad gedaan. De peninsula is een totaal andere soort natuur, mooie rotsen, kliffen en groene heuvels, dan wat ik de afgelopen weken gezien heb. Verder zijn er door de hele stad gebouwen beschilderd door verschillende artiesten van over de hele wereld, erg leuk om ze door de stad te ontdekken.

Al met al een drukke week afgelopen week, veel gezien en gedaan en vooral veel onderweg geweest. Maar merk nu ook dat tijd wat meer begint te dringen, omdat ik weer terug kan bij mijn baan in Gisborne en hier moet ik 24 juli weer beginnen. Dus iets meer vaart, maar ook fijn om weer uitzicht te hebben op een baan en geld :-)