Satellite
Show on map
  • Day 293

    Goodbye South Island

    August 29, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 14 °C

    Ondertussen 7 weken verder, gipsvrij en weer op pad. Mijn 6 weken gips bestonden vooral uit veel films en series kijken, kaarten en avondjes live muziek en ski flix. Skiflix is elke 2 weken op payday voor alle medewerkers van de mountain. Zij maken een 20 minuten lange film met updates, waardering en onderlinge grappen. Hierna is er live muziek, een super feestje :-)
    De 6 weken zijn voorbij gevlogen, zat in een fijn huis met leuke en relaxte mensen. Veel met Michaela opgetrokken naar live muziek, rugby games en voor lekker eten. Daarbij een dag en de avond ervoor naar christchurch geweest met Fontein, Alex, Teghan en Michaela(allemaal huisgenoten). Lekker de kroeg in geweest en de dag bij het strand doorgebracht. Een week later een dagje naar Akaroa geweest. Na ons kwam nog een auto, dus de dag met z'n 10en doorgebracht. Akaroa is een klein plaatsje, oorspronkelijk Frans, aan de kust. Een klein en lieflijk plaatsje.

    Een week geleden ging mijn gips er eindelijk af. Wat een opluchting. Maar het viel ook tegen. Ik wist wel dat ik mijn kracht zou verliezen, maar niet dat mijn pols zo stijf zou zijn dat ik 'm bijna niet kan bewegen. Nu na een week gaat het beter, maar nog lang niet zoals ik wil.

    Wel afgelopen week weer op pad geweest. Eerst naar Christchurch. Hier het monument ter herdenking van de aardbeving in 2011 bezocht. Hier vielen 130 doden, het monument is 130 lege, witte stoelen. Vond het een mooie manier om de aardbeving te herdenken, maar hij viel alleen in het niet doordat het tussen een druk kruispunt en een parkeerplaats in zat. Daarbij ligt de hele stad open door wegwerkzaamheden en bouwplaatsen. Het is ook geen mooie stad. Daarna ben ik naar het "containercentrum" geweest. Dit centrum is gebouwd met zeecontainers na de aardbeving, zodat de winkels weer open konden. Wel interessant om te zien en wat leuke winkels, wel had ik het groter verwacht.

    Afgelopen zaterdag uiteindelijk toch naar de rugby game in Dunedin geweest. The All Blacks tegen the Wallabies. 2 nationale teams. De week ervoor werden de Wallabies finaal ingemaakt in Australië, nu wonnen de All Blacks in de laatste minuut. Super gaaf om er te zijn, het stadium is klein en we zaten dichtbij het veld. Hierna in de kroeg wat mensen uit Methven tegen gekomen en Mattia waar ik in Gisborne maanden mee heb samengewoont, al met al een super avond en absoluut de mega omweg waard.

    Zondag vanuit Dunedin 7 uur gereden naar Hanmer Springs, hier heerlijk de beroemde hot pools bezocht. En gister doorgereden naar Picton. Op het moment op de ferry en toen was het tijd om gedag te zeggen tegen het Zuider Eiland. Op naar het noordereiland, met warmer weer en veel minder sandflies :-)

    Foto's volgen later deze week.

    Update 4-11-2017 Zie dat ik vergeten ben de foto's erbij te plaatsen, dus bij deze alsnog. Hieronder de foto's van Methven, huisgenootjes en onze dagtrip naar Akaroa.
    Read more