Antwerpen - 65 km

August 9, 2016 in Belgium ⋅ ⛅ 11 °C

"Een elektrische fiets, dat is praktisch een brommer!" zei een naïve Jeroen nog deze ochtend. Oh jongens, wat had hij ongelijk. Drie uur lang wind op je schmickel en stoempen langs het kanaal heeft bewezen dat je zelf nog wel best wat inspanning moet leveren. En dat een batterij van zo'n fiets niet al te lang meegaat. In Oelegem was het tijd voor een tussentijdse stop en oplaadbeurt in taverne "De Leeuw". Ongetwijfeld the place to be op een vrijdagavond, maar op een dinsdagmiddag was het lekker rustig. Een boerenomelet en salade met kip en appel later trotseerden we het laatste deel naar Antwerpen. Daar vonden we heel snel onze Airbnb. De kamer is op de zesde verdieping, dus wederom zwoegen op de trap. Geen rust voor ons.
    Na wat goed shopwerk zijn we 's avonds gaan eten in "Graanmarkt 13". De chef, Seppe Nobels, staat erom bekend veel met eigen gekweekte groenten en verse ingrediënten te werken. Het voorgerecht viel wat tegen (garnaal - tomaat - Elixir d'Anvers), maar het geheel werd meer dan goedgemaakt door het hoofdgerecht (zeebaars/ BBQ haan - drie speciale groentenbereidingen) en het overheerlijke dessert (witte chocolade - vijgen - dadels - eiwitschuimpjes - tijm - citroen). Topdag!