Wat een stad Moskou..

August 23, 2015 in Russia ⋅ ⛅ 23 °C

-- Waar de metrostations ware kunsthallen zijn, tientallen meters diep onder de grond. We hebben ons laten vertellen dat Stalin ondergrondse paleizen wilde creeren voor zijn werkende klasse.
    -- Waar de straten akelig schoon zijn. De hele dag door rijden oranje traktors rond om de straten schoon te spuiten. De slapende zwerver op t bankje op de stoep wordt bruut wakker gemaakt door een plens water over zich heen. De bestuurder kijkt niet op of om.
    -- Waar we onze ogen uit kijken naar alle tonnen kostende auto's. Ferrari's, Bentley's, Rolls Royces en Porsches gebruiken de wegen als racecircuits.
    -- Waar de Russische vrouwen rondstappen in mooie jurken en hele hoge hakken. De man ernaast valt een beetje in het niet. Onze gympen steken mooi af.
    -- Waar met name 's nachts de straten bruisen. Overal straatartiesten; balletklasjes, kunstskaters verkleed als fruit en bandjes.

Vanavond pakken we onze eerste Russische trein. Na twee nachten en een dag stappen we uit in Yekatarinaburg. We dachten eerst maar eens te beginnen met de derde klasse ;). komt neer op 50 man in een hok.
    Laatste dag Moskou nog wat zien van de stad en zeker een flesje wodka inslaan om te delen met onze treingenoten. Smaakt vast goed samen met de stroopwafels.