Wist je dat...

April 11, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Jandaan sinds NZ zuurkool meer is gaan waarderen!
    Inwoners van Christchurch opvallend gastvrij zijn? We hebben uitnodigingen staan voor slapen in een lekker bed en een warme douche van drie families.
    De Maori (de oorspronkelijke inwoners) 14% van de Nieuw Zeelandse bevolking uitmaken en hun eigen politieke partij hebben!
    Een bezorgde Duitse moeder ons op een regenachtige en koude parkeerplek (waar wij wentelteefjes aan het bakken waren) twee regenbroeken gegeven heeft? "For your health".
    We ondertussen drie onderdelen van onze outfit gemeen hebben? Zwarte sportschoenen, zwarte regenbroeken en een mooie oranje slaapzak.
    Onze Mitsubishu Mirage in 1988 geboren is!
    NZ 1 miljoen belastingbetalers kent?
    De kiwi de 'e' als 'i' uitspreekt? Op het vliegveld bij de douane: "do you have a tint?" "A what?" "A tint? "What?" "Ah een tent!" "No, i am not carrying a tint"!
    Elke dag voor ons start tussen zes en zeven uur 's ochtends?
    Voordat we gaan slapen we moeten bepalen: 'Op of onder de extra deken en met of zonder extra kleding of een combinatie hiervan', aangezien de kou niet is te voorspellen!
    Elke ochtend start met de auto herinrichten en condens van de ramen deppen?
    We laatst 40 eieren bij een boer hebben aangeschaft en elke dag daar een eitje van smikkelen.
    De meren waar we inspringen de temperatuur gemiddeld 10 graden bedraagt!
    Dat we tot nu toe nog maar 1 reparatie aan 'Mirage' hebben laten uitvoeren.
    De Chinese toerist Nieuw Zeeland ook ontdekt heeft?
    Er overal Duitse gapyears, 18-jarigen net klaar met hun gymnasium, in spacewagons door het land scheuren?
    We al onze gerechten bereiden op 1 gaspit met 1 pan!
    We al 10 keer hebben wild gekampeerd.
    Jandaan zich tot CFO van de reis heeft omgedoopt, volledig met pocket expense app voor de boekhouding uitgerust!
    We na 5 weken in een auto leven nog steeds super gezellig hebben samen!
    Nieuw Zeeland de massa toeristenstroom in de huidige infrastructuur niet aankan.
    Jandaan en Marleen op dezelfde dag per ongeluk in een rivier zijn gevallen? (Twee verschillende rivieren)
    We hebben geslapen in een hut in de middle of nowhere met muizen om onze hoofden.
    We ervaren trampers (NZ's voor het Amerikaanse 'hiker') worden doordat we al tot onze dijen een rivercrossing hebben ervaren?
    Er 7 verschillende blokken chocola met ons meereizen waar we elke dag met een zelfgemaakte espresso 2 stukjes van verorberen!
    We elke 24-36 uur onze 3 flessen weer van nieuw water moeten worden voorzien.
    Dat Marleen beweert dat Nieuw Zeeland haar leven heeft veranderd?
    We door een dode accu - Jandaan en licht - een nacht op een verlaten parkeerplaats hebben doorgebracht met een tsunami aan muggen in de auto, door een lek in de Mirage, als pleasant gezelschap en dat Jandaan de nacht heeft moeten waken om eigenwijze brutale Kea's, uit de kluiten gegroeide papegaaien toevallig beschermd in NZ, te verjagen van ons rubber. Er zijn verhalen dat na bezoeken van Kea's de voorruit er uit valt als de Kea klaar is met zijn rubber fetisj!
    We tot tweemaal toe in de branding Hectordolfijnen in het wild hebben zien spelen?
    De Nijntjes aan het genieten zijn van Nieuw Zeeland?
    We serieuze bergbeklimmers zijn geworden in NZ!
    Een favoriet uitje is: samen door de New World supermarkt struinen.
    Bijna alles wat we eten uit Nieuw Zeeland komt en dat de Kiwi daar supertrots op is?
    Bij ons vorige week de wintertijd in is gegaan en het om zes uur al donker wordt!
    We al aan onze tweede literpot pindakaas zijn begonnen.
    Deze twee boefjes heel vaak niet betalen op campings waar we overnachten?
    Onze dagelijkse kledij voornamelijk bestaat uit lange broek en fleece!
    Marleen zich heeft ontpopt tot natuur fotograaf.
    We vijf weken geen warme douche hebben gehad?
    Jandaan 13 kilo is afgevallen sinds onze grand depart!
    We op sommige dagen zelfs twee havermout-maaltijden eten?
    We regelmatig samen herinneringen ophalen aan de landen waar we zijn geweest?
    Marleen op een dag zes persoonlijke grenzen heeft overwonnen!
    De vrienden die we gemaakt hebben Oostblokkers, Duitsters, een Thai, een Kiwi en Brit zijn.
    We gemiddeld twee kilo wortels per vijf dagen wegknagen.
    Nieuw Zeeland ervoor zorgt dat we niet met buikkrampen en koorts geveld worden zoals Zuid Oost Azië ons geleerd had?
    Jandaan de barista is van het stel.
    Op 4 november we van Mumbai naar Chicago vliegen?
    We regelmatig in bibliotheken hangen om gratis Wifi te bemachtigen.
    We gemiddeld tien uur per nacht slapen in Nieuw Zeeland.
    Beyonce onze favoriete cd in de Mirage is, gevolgd door 'The 100 most essential pieces of classical music'!
    Nieuw Zeeland voor het eerst als vakantie voelt!
    Ducttape ons leven gered heft om nieuwe muggeninvasies te voorkomen!
    Rood met witte stippen paddenstoelen we bijna dagelijks tegenkomen?
    Bij Jandaan de jaren langaam gaan tellen? Hij voelt zijn lijf na al die weken slapen in de Mirage. (8 mei alweer 36 jaar!)
    Marleen nog 619 bladzijden te gaan heeft in 'De gebroeders Karamazov'.
    Jandaan aaibaar is geworden door een dos haar boven op zijn hoofd?
    We genieten van jouw betrokkenheid!
    Dat dit stuk de eerste co-productie van ons is.
    Dat we nu we dit stuk uploaden heerlijk in een bed gaan slapen bij super vriendelijke kiwi's die ons hebben uitgenodigd?
    Marleen en Jandaan het oneens zijn of er een vraagteken achter deze zinnen moet staan (Marleen is vraagteken kamp, Jandaan is punt of uitroepteken kamp)?!.