France
Boofzheim

Here you’ll find travel reports about Boofzheim. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Fremme ved afgangs-havnen

July 21, 2017 in France

Efter knapt 7 timers ret uforstyrret kørsel gennem Tyskland har vi nu passeret grænsen til Frankrig og er ankommet ved Le Boats lille havn ud for Bofzheim. Her er i dag høj sommer med skyfri himmel og 30 grader - rigtig skønt. Nu glæder vi os til, at båden snart er klar.

En smuk morgen inden afgang

July 22, 2017 in France

Vi har virkelig haft det godt. Efter instruktion og indflytning i går kørte vi til den lille hyggelige by Bofzheim og købte stort ind af alle tunge og holdbare ting til hele ugen. For resten af ugen må vi til fods eller på de 2 lejede cykler ind til de små byer langs kanalen. Samtidig bestilte vi bord til om aftenen på en hyggelig restaurant, der endda tilbød både at hente os og køre os tilbage til båden igen. Sidstnævnte kom nyttigt ind, for skyer trak sammen og lige efter hovedretten kom der voldsom torden og regn.
    Men her bliver den slags overstået og fra morgenstunden har vi nu superfint vejr til morgenmad i det fri. Nu glæder vi os til den snarlige sejlads.

Fantastisk afslutningsmiddag

July 27, 2017 in France

Efter en fin sejlads fra 10:00 - 16:30 kom vi retur til udgangspunktet, hvor turen slutter og vi skal aflevere båden i morgen tidlig.
    Mens vi herrer har vasket op og været dæksdrenge, der har vasket hvert et hjørne på båden, så har pigerne købt ind i Bofzheims ret gode supermarked.
    Sikke et festmåltid det blev til. Med Susanne som chefkok blev der tryllet den lækreste pastaret med muslinger og kæmpe-rejer sammen og vi fik også bruschetta til forret samt en lille is til dessert.
    En flot afslutning på vores 148 km lange Strasbourg Cruise med 50 sluser undervejs.
    Det hele kunne nydes på dækket, hvor det trods overskyet var fornuftigt lunt.
    To minutter efter vi alligevel gik ned for at slutte dagen kom der så kraftigt regn.
    I det hele taget har vi været voldsomt heldige med vejret på næsten hele turen, selv om vejrmeldingen har set ret truende ud ind imellem. Kun kort har vi haft regn mens vi sejlede, vi har været udenfor det meste af tiden, og vi er på den anden side heller ikke blevet overstegt af solen. Ganske enkelt fint.

Boofzheim