France
Sainte-Geneviève

Sainte-Geneviève

April 29, 2023 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Zo, ik ben gestopt in Sainte-Geneviève omdat ik geen 2e nachtavontuur wilde. Ik moest nog 28 km maar ik kon niet goed overzien of ik dat bij daglicht zou halen gezien het landschap en de klasse 1 mogelijkheden dus eigenlijk een voorzichtige keuze.. vandaag zaterdag en het leek erop alsof alle Fransen vandaag hun gras ging maaien, ik zeg bewust geen gazon want die naam verdient het niet, meer knolleveld zeg maar. Lekker achter de grasmaaier, blik op oneindig.. en het viel op dorpje in dorpje uit. Het landschap met zijn soms venijnige hellingkjes, nou hellingkjes.. het weer was aan de koude kant, eigenlijk soms een jas nodig maar dan werd het weer zweten en dat was ook niet handig, kil dagje dus met zo nu en dan een aanwijzing van de sint Jacobusroute, op de goede weg dus.
      En dan die gele velden nog, zo mooi dus een foto dan maar. In Sainte-Geneviève het eerste bord richting Paris gezien.. daar gaan we dus lekker om heen. Ik verblijf nu in een hotelletje, zo ... ik weet het niet, ik ben zo ik zie de enige gast die lijkt te overnachten en eten. Het menu uitkiezen was al een hand en voeten project, ben benieuwd of het gewerkt heeft.. inmiddels meer gasten ingecheckt in het hotel en gasten die komen eten.
      Ik ben nog iets moois vergeten...... iedere dag 'moet' ik 2 stempels scoren op mijn credential. Kwam vandag in een dorpje Catenoy en zag het bordje Maire, daar zit de burgemeester dus. Ik zag een fiets staan dus afgestapt en rond gekeken en ja hoor, iemand aangesproken voor een stempel van St Jacq. Er werd een sleutel gehaald en het gemeentehuis werd geopend en de stempel werd gezet. Wat mooi hè dat dit dan weer gewoon kan. Ik heb ook e indruk dat de sociale cohesie, wat zeg ik nou, groot is, wellicht moet men ook om te overleven in het buitengebied waar veel huizen te koop worden aangeboden. Het buitengebied loopt leeg met alle gevolgen van dien. Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.

Sainte-Geneviève, Sainte-Genevieve, FRGEV