Wandeling op de andere helft v/h eiland

February 28, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 28 °C

We staan op ons gemak op en na het ontbijt beginnen we aan onze wandeling op de andere helft van het eiland.

We komen langs verschillende hostels en beach clubs en luxe resorts. We spotten opnieuw een iguana, kleine salamanders, vissen, gieren en een adelaar.

We drinken wat bij PA'UE beach lounge met een heerlijk relaxed lounge muziekje op de achtergrond. Aan de voorkant, waar men met de boten aankomt, ziet het er super luxe uit. Wij lopen weer zoals we gekomen zijn via een houten poortje door de rommel naar de paadjes het binnenland in.

We nemen nog even de afslag naar het 'betoverde meer'. De steiger is helaas vervallen. Dit is de plek waar je 's avonds lichtgevend plankton kunt zien.

We lunchen met nootjes en crackers want vanavond gaan we lekker uit eten in Cartagena.

De terugreis verloopt heftiger dan de heenreis. Onderweg is het niet mogelijk om wat te filmen. De golven zijn soms metershoog en de bootreis heeft meer weg van een BMX baan met heuveltjes of een rally parcours waarbij we regelmatig met 4 bandjes los komen van de grond. 😬 Halverwege de reis vragen we ons toch even af of het verantwoord is om met een boot vol 35 passagiers zo over de zee te beuken. De stuurman en matroos lijken zich geen zorgen te maken. Voor hen dagelijkse kost 😅. We varen vanwege de hoge golven een andere route, dichter langs de kust dan op de heenreis. Zie kaartje.

Veilig aangekomen checken we weer in bij Hotel Maloka. We gaan eten bij 'Quero Arepa'. We drinken wat cocktails en nemen nog een biertje aan de bar van het hotel. We halen nog een grapje uit door een bedankfoto te casten naar het grote scherm in de bar. Lang leve de Google Chromecast 😅 Onze laatste volle dag in Colombia zit er op 😥