Bye bye Colombia 🙋‍♂️🙋🏼‍♀️

March 1, 2022 in Colombia ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag is de allerlaatste dag in Colombia. Na het ontbijt gaan we met de taxi naar een covid test locatie op het moderne schiereiland van Cartagena genaamd Bocagrande. Nadat de test is uitgevoerd lopen we terug over de boulevard. Dat is hier een mix van mensen in zwembroek in de zee tot strak in uniform gehesen bewakers van hotels en andere grote witte gebouwen. Het strand komt letterlijk tot over het trottoir!

We doen de laatste inkopen en lopen via een park de oude ommuurde stad binnen. Dit is gezellig vertrouwd terrein. We drinken nog een lekker vruchtensapje van de Lulo vrucht in een restaurantje op de 1e verdieping met uitzicht op het Simon Bolivar Park. Ondertussen is de testuitslag binnen. Negatief. Helaas kunnen we dus echt naar huis vandaag 😉. We uploaden alle documenten naar de website van KLM. Handig. Dat scheelt weer gedoe op de luchthaven.

We zijn ondertussen professionals geworden in het ontwijken van de overvloed aan toeristische verkoop- en entertainment business. Van op maat gemaakte raps door straatartiesten, hoeden in alle maten en vormen, T-shirts, kettingen, tassen, restaurantbezoek en vooral het continue aanbod van 'agua, cervesa en frisdrank' van rondlopende verkopers.

We lunchen in een 'verantwoord eten' restaurantje met een heerlijke, goed gevulde wrap. Nog een blokje om en tijd om onze tassen op te halen bij het hotel.

Hier halen we nog een keer hetzelfde grapje uit met Jesus en Jorge van de bar. We maken eerst een foto en laten die dan aan hen zien 😂 Twee super aardige en behulpzame jongens waar we nog gezellig mee hebben zitten praten.

Dan is ineens de taxi er en vertrekken we voor de laatste keer met deze service publico door de stad naar de luchthaven. Dit is echt een super kleine luchthaven met maar één start- en landingsbaan ineen. Een paar uur wachten en dan zijn we na circa elf uur vliegen weer in NL.