PARIS

September 20, 2022 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Idag åkte vi till Eifeltornet för att verkligen få se det på riktigt. Det vi kände när vi kom fram va "jahapp, där är det, och nu då?". Meeeen, vår teori är att dåligt väder gör oss inte så entusiastiska. För det var ganska kallt och vi klädde oss inte bääst när vi skulle vara iväg hela dagen. Men ja, vi gick förbi och kollade från olika håll och sedan gick vi vidare till triumfbågen. Den va inte heller ascool men cool. Vi försökte gå lite och shoppa för jag behöver ett par byxor till men icke, vi hamnade på shoppinggatan med de dyraste märkena som finns typ. Så de blev inget handlat.

Vi samlade lite krafter på en bänk vid shoppinggatan slut och gick sedan till ett mureeum istället om modern design. Väldigt intressant och roligt faktiskt. Mycket coola klänningar från förr men även från moderna sammanhang. Klänningar som stora kändisar haft på olika galor som vi kände igen, coolt!! Sedan blev det hem och packa lite inför ännu en 'flytt' i Paris till mina amerikanska släktingar imorgon. 😁

/Amsterdam