Germany

Top 10 Travel Destinations Lohmar
Show all

Campingplatz Jansen

June 2, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 28 °C

Voorbij Keulen en inmiddels al eind van de middag zoeken we een camping voor vanavond. Het is de hele dag rond de 30 graden met geregeld file, dus we zijn nu wel gaar en klaar met rijden voor vandaag. Lou en Duuk doen het trouwens super tijdens het rijden. Duuk doet z’n middagslaapje voorin op de bijrijdersstoel en Agnes leest, speelt of kijkt een filmpje met Lou. Verder vermaken de jongens zich meestal prima met spelen (Agnes heeft kleine kado speeltjes meegenomen) of uit het raam kijken. We hebben via internet een mooie camping gevonden, maar die blijkt vol. Gelukkig vinden we snel weer één die er goed uitziet, maar er blijkt een bruggetje in de route te zitten met een bord max. 3,5 ton. Shit, onze grote lobbes weegt naar we deels weten en deels schatten ergens tussen de 4,5 en 5 ton. De navigatie via Googlemaps houdt daar geen rekening mee (ook niet met onze hoogte van 3,2 meter, zoals we later nog gaan merken..) Rond 18 uur komen we op een camping die voor ons goed bereikbaar is en waar nog plek is. Plek zat zelfs. Dat laatste vinden we al gauw niet zo vreemd. Camping Jansen is namelijk een bijzondere camping. En een behoorlijk smerige camping. Erg aardige mensen, maar wat een viezerikken. Nadat we een mooi plekje hebben uitgekozen, de boel wat hebben geïnstalleerd, en de jongens even hebben geravot op de speelplaats gaan we op de fiets opzoek naar een fijne plek om te eten. De aardige en voortdurend rokende vrouw van de camping wijst ons een mooie binnendoor fietsroute naar het nabij gelegen stadje Lohmar. Lekker stukje fietsen door glooiend deels bebost en deels landbouwgebied. En wat een weer nog! De Italiaan die we op het oog hadden bleek helemaal vol. De Italiaanse chef vond het wat sneu voor ons en de sip kijkende jongens, schonk snel wat drinken in en wees ons op een restaurant verderop in het stadje. Uiteindelijk zitten we rond 19:00 uur op het terras bij Aueler Hof. Heerlijk typisch Duits restaurant. En wat eten we: curry wurzt, schnitzel & cordon bleu! En wat drinken we: bier! De jongens apfelsaft. Proost!Read more

Lohmar