• Day 33

Porto Moniz

July 7, 2018 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

The last stop for today was Porto Moniz. Actually we wanted to go swimming there in one of the natural sea water pools, but suddenly we were in the middle of a motorbike race. So we watched that and decided to come back for swimming tomorrow.

On our way back to our apartment we had some cow traffic and we were above the clouds. Finally the day ended in our private pool!

All in all the island is really beautiful! It has really green mountains, the sea is very clear and the coastline very amazing.

Der letzte Stop für heute war Porto Moniz. Eigentlich wollten wir hier noch eine Runde im den natürlichen Meerwasser-Pools schwimmen gehen, doch plötzlich würden die Straßen vor und hinter uns gesperrt und wir hatten beste Plätze für ein Motorradrennen durch Porto Moniz. Naja das Schwimmen haben wir kurzerhand auf morgen geschoben und haben dem Rennen in Ruhe zugesehen.

Auf unserem Rückweg standen wir noch in einem Kuhstau und konnten den Blick über die Wolken genießen. Danach endete der Tag in unserem privaten Pool.

Die Insel ist wirklich super schön. Die grünen Berge im Landesinneren, das klare Meer und die Steilküste geben wirklich einiges her.