• Day 886

Cobbold Gorge

September 6, 2021 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

The Cobbold Gorge, our next stop of this trip. The gorge is located just 100km south of the highway in the middle of the bush. The road out there brought back the whole outback feeling: Red sand gravel roads, cattle everywhere on the road and an emu we almost crashed into while it was crossing the road.

At the gorge we joined a stand up paddle tour. A really fun way to explore this gorgeous gorge 😀 Unfortunately no funny videos because nobody fell into the water or was attacked by one of the nine crocs living in the waters of the gorge. We decided to stay here for two nights before continuing our trip to enjoy the great infinity pool with swim up bar and just relax a bit after the crazy last weeks.

By the way our new tent is amazing! It is a bit smaller than our rooftop tent but much more comfortable and when we open it up at night we can see the stars the whole night. Really amazing!

Weiter geht's zur Cobbold Gorge. Die Schlucht liegt ca. 100km südlich unserer eigentlichen Route mitten im nirgendwo. Schon die Straße hierher bringt das volle Outback Gefühl zurück: Holprige unasphaltierte rote Sandstraßen die sich mitten durch die unzähligen Rinderherden schlängeln. Sogar ein Emu hätten wir beinahe erwischt als es gemütlich über die Straße gehen wollte. Eine typische Outback-Straße halt, kennt man ja ;)

Im Resort (eigentlich auch nur ein riesiger Rinderbauernhof) haben wir dann eine Stand up paddle Tour durch die Schlucht gemacht. Richtig cool die Schlucht aus diesem Perspektive zu entdecken. Leider gibt es nur professionelle Fotos und Videos denn niemand ist ins Wasser gefallen oder wurde von einem der neun Krokodile attackiert die in der Schlucht leben. Hier bleiben wir jetzt noch eine zweite Nacht um etwas im mega Pool mit Poolbar zu entspannen bevor uns die nächste große Etappe morgen zurück ans Meer nach Karumba führt.