Nagasaki

October 12, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 22 °C

Vanochtend wilden we lekker relax doen, maar bleek dat we 10.00 uitgecheckt moesten zijn. Dus toch soort van opschieten, nog ff discussie met Nash over roze of blauwe shirt aan en 10.15 stonden we buiten. Bij het station ontbeten en daarna de tickets gehaald voor de reis naar Nagasaki. Hmm een uur wachten op de eerste trein. Nash maar ff laten uitrazen op het station, want toch weer een treinreis van +/- 3,5 uur voor de boeg.
    1e trein heel relax de shinkansen (heééeele snelle trein, check blauwe lijn op de foto...1,5 uur duurde deze rit)
    2e trein was de 'sprinter' van Japan, beetje jammer. (rode lijn op de foto, rit duurde 2 uur).

Uiteindelijk kwamen we om 16.00 aan in Nagasaki. Dit stadje heeft Hollandse & Portugeze invloeden, vanwege de vroegere handel. We zitten dan ook in een heel leuk Europees achtig hotel gelegen naast de haven en een groot park.
    Vanavond daar heerlijk doorheen gelopen, Nash gerend en showtje gegeven voor wat Japanse meiden en daarna hebben we sushi gegeten, dat maakte heel de saaie treindag weer goed.

Nagasaki is niet heel erg groot, dus we gaan morgen wandelend de stad verkennen & met de tram dat hebben we Nash beloofd. Volgens mij wilt die dat vervoermiddel ook nog afgevinkt hebben ;)