Toeristisch rondje Nagasaki

October 13, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 22 °C

Vanmorgen begonnen in Glover Park, hier zijn na de heropening vd haven Westerse huizen gebouwd voor de Westerlingen/buitenlanders, wie voor zaken naar Nagasaki kwamen.
    Mooi park en relax om doorheen te wandelen, met leuk uitzicht op de stad.

Erna met de tram (ja dat hadden we beloofd aan de kleine man) 3 haltes naar China Town genomen, Paul heeft daar zijn favoriete object kunnen fotograferen: de Japanse Hijskraan 😂
    Gezellig straatje waar ook veel toeristen van cruiseschepen die aanmeren in de haven rondlopen. Bij eettentje aan de straat hebben we Japanse hamburger & dumplings gehaald.

Daarna naar het vroegere eilandje Dejima gegaan, het zit nu vast aan Nagasaki. Bij binnenkomst kwam direct een Japanse gids naar ons toe om te vragen waar we vandaan kwamen. Helemaal enthousiast was hij toen we vertelde dat we Nederlanders waren. Hij heeft Paul van alles verteld en oa dat de Japanners veel hebben geleerd van de Nederlanders: Westerse geneeskunde, opleiden van Japanse marine en het bereiden van vlees: koeien & varkens.
    In de tussentijd was ik samen met Nash alles aant bekijken, hij heeft nu ook de periode dat die bij bijna alles vraagt: wat is dat?
    Vanaf 1640 wilden de Japanners alleen nog handel voeren met de Nederlandse VOC en werd het eiland gebruikt als standplaats voor de Nederlanders, omdat ze niet wilden dat hun (Westerse) invloeden over de stad werden verspreid.

We hadden vantevoren niet gedacht dat het 'eiland' boeiend zou zijn, maar het verhaal erachter is wel heel interessant.
    Oh en ons Dick Bruna Nijntje kwamen we er ook nog tegen ;)

S avonds wezen eten in China Town, ja ff een avondje Chinees eten in Japan :):) daarna bij een ander tentje, beetje Amerikaans ingericht (leuke ideeën opgedaan!)
    Goede koffie gedronken en crème brulee + soort mega brownie gegeten.