Satellite
Show on map
  • Day 136

    Eland gespot

    January 5, 2021 in Norway ⋅ ⛅ -9 °C

    Ik was rustig wat aan het knuffelen en de nagels van Ole Brum aan het knippen toen de honden vlak bij het weiland begonnen te blaffen. Al snel begon de rest mee te blaffen. Eerst dacht ik dat er een hond was losgebroken maar iedereen zat nog op zijn plek. Ik wandelde dan in de richting van het veld toen ik een grote schaduw zag passeren. Hij wandelde rustig voorbij en leek zich niets aan te trekken van de honden hun geblaf. Ik dacht dat hij wel weg zou zijn maar toen zag ik hem op zo'n 15 meter van mij. Het eland leek totaal niet onder de indruk van mij of het geblaf van de honden. Hij keek even naar mij en at dan rustig verder. Een collega was ondertussen ook naar de honden komen kijken. Hij dacht dat Barack weer losgebroken was en één van de honden aanviel. Toen ik naar hem riep dat er een eland stond en hij kwam aangelopen bleef het eland nog steeds staan. Mijn collega schrok dat hij zo dicht stond. Het begon best angstaanjagend te worden dat het eland totaal geen schrik had van ons. Hij vertrok pas toen ik terugkeerde naar de honden.Read more