Norway

Top 10 Travel Destinations Sør-Varanger

• Jun23

Russland erreicht

June 23, 2019 in Norway ⋅ ☁️ 6 °C

Die Nacht haben wir mit den Teams 80 und 220 in einer Hütte mit Sauna und wieder mal einer richtigen Dusche verbracht.

Dann haben wir heute auch die Russische Grenze überquert und sind grade in Murmansk angekommen.Read more

Noorwegen, Finland of toch Noorwegen?

June 14, 2019 in Norway ⋅ 🌫 9 °C

We dachten ons kamp op te slaan in Finland, worden we ineens van de weg gehaald..bleken we Noorwegen alweer in te gaan en dus aan de grens te staan...dus nu alsnog nachtje in Noorwegen...

Einfach mal Pause machen

June 22, 2019 in Norway ⋅ 🌧 5 °C

Da wir seit gestern ca 26 Stunden auf Achse waren und vom Nordkapp bis kurz vor die Grenze Russlands gefahren sind können wir uns heute einen Tag Pause erlauben und einfach mal entspannen. Also bitte nicht wundern, wenn heute wenig bis gar keine Bilder kommen 😁. Wir genießen heute einfach mal die schöne Zeit und die wundervolle Landschaft.Read more

Camping Maggadalen

July 17, 2019 in Norway ⋅ 🌧 8 °C

Om 14.15 uur Noorse tijd reden we de grens over. Bijzonder om te merken dat t landschap meteen verandert. Hogere heuvels, meer uitzicht. Mooi. Helaas veel regen, dus geen mooie foto's.
    Het valt overigens nog niet mee om de rendieren te fotograferen, haha. Uiteindelijk is t een beetje gelukt. Hopelijk komen er nog genoeg kansen.Read more

Die eigentliche Herausforderung

June 22, 2019 in Norway ⋅ 🌧 4 °C

Wir sind gerade in Kirkenes, im äußersten nordöstlichsten Eckchen von Norwegen (eingeklemmt zwischen Finnland und Russland. Die Tagesaufgabe bestand darin, ein Feuer 🔥 mit Freunden zu entfachen . Soweit so einfach. Als Beleg für die Tageschallenge sollte eine aktuelle Tageszeitung mit aufs Foto - und hier beginnt die eigentliche Aufgabe! An diesem Ende des Landes, kommen die „Tageszeitungen“ frühestens gegen 18 Uhr (!) in die Läden, da sie in Oslo gedruckt und dann im Land verteilt werden....🤪.Read more

Grense Jakobselv

July 18, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Vlakbij Rusland en ... wat een ruig gebied en ... wat zijn we blij met de Nissan die dit allemaal moeiteloos aan kan. We keren nu om en gaan via Kirkenes naar Kunes. Daar hebben we al een plekje besproken.Read more

Letzte Station vor Russland

June 22, 2019 in Norway ⋅ 🌧 5 °C

Wir sind mitten in eine Team-Besprechung für die Planung der heutigen Challenge geraten und werden uns jetzt anschließen, dann bekommen wir auch einige Punkte - und die können wir für die Gesamtwertung wirklich brauchenRead more

Just drink coffee and relax

September 29, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 10 °C

Dat wat hierboven staat waren de woorden van onze baas toen ze ons voorstelde om met de honden voor de auto te trainen. De training verloop jammer genoeg toch net iets anders. Geen vechtende honden gelukkig maar een loops wijfje van wie we niet wisten dat ze loops was. Ieder van ons heeft de controle over een aantal honden en moet deze dan ook iedere week controleren. Arja was echter niet goed gecontroleerd, tot deze conclusie kwamen Michael en ik toen onze leaddogs de hele tijd terugkeerden en daardoor het hele team in de knoop kwam te zitten met de lijn. We hebben Arja dan maar uit de lijn gehaald en mee in de auto genomen. Ze zat echter samen met Fritjoff in een kooi naar de training dus nu hopen we maar dat er geen puppies van komen. Daarna waren er gelukkig geen problemen meer.Read more

Roald

October 12, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 4 °C

Deze nacht had ik Roald op bezoek. Hij is een beetje actiever dan de andere honden en heeft een soort van ADHD. Hij wilde heel de tijd aandacht, heeft heel mijn hut schoongemaakt met zijn tong en ik had zelf ook geen douche moeten nemen gisteren...
    In tegenstelling tot de andere honden die ik al op bezoek had duurde het eventjes voor dat hij door had dat 'licht uit' het einde van de knuffels aangeeft en dat slaaptijd dan begint.
    Toen hij het eindelijk door had kwam hij naast mijn bed liggen en controleerde hij bij elke beweging van mij ofdat het terug knuffeltje was.

Tenslotte besloot hij dat de mat die tot onder mijn bed doorgaat niet comfortabel genoeg is en hij meer van de houten vloer houdt dus heeft hij mijn kamer wat omgebouwd in de nacht.

Sør-Varanger, Sor-Varanger, Etelä-Varanki, Etelä-Varenki, Máttá-Várjjat