Satellite
Show on map
  • Day 145

    Training

    January 14, 2021 in Norway ⋅ ☁️ -13 °C

    Ook vandaag moesten er weer honden getraind worden. Twee teams in de ochtend en twee in de namiddag. Één van mijn collega's voelt zichzelf nog een beetje onzeker op de slee en daarom plaatsten we maar vier honden voor onze slee om minder snelheid te hebben.
    In de namiddag stond ik alleen op de slee met vier andere honden op het nieuwe parcours. Ik had speciaal een team samengesteld met honden die minder hard trekken zodat ik niet al teveel gewicht op mijn rem moest zetten, elke keer als je de rem gebruikt is het namelijk moeilijker om balans te houden in de bochten omdat de slee de honden niet meer volgt.
    Mijn team deed het geweldig! Normaal gezien erger ik mijzelf als de honden afremmen om aan een boompje te plassen, maar dit keer was dat wat ik nodig had. Mijn team bestond uit Gucci en Lombola in lead gevolgd door Nasse Nøff en Johan B.
    Gucci en Nasse Nøff plasten aan zowat elke boom die we tegenkwamen. De honden trokken ook niet wanneer we helemaal stil stonden op plaatsen waar we bijvoorbeeld de straat moesten oversteken en. Lombola probeerde af en toe wel verder te trekken maar de drie jongens bleven rustig wachten tot ik het bevel gaf om verder te gaan en van mijn rem ging zodat zij amper iets kon doen.
    Read more