Satellite
Show on map
  • Day 217

    Virtuele race

    March 27, 2021 in Norway ⋅ ⛅ 2 °C

    Vandaag deden mijn collega en ik mee aan een virtuele race, een derde collega wou meerijden met ons maar zich niet inschrijven. In tegenstelling tot gisteren hadden we vandaag een aantal problemen. Eerst kwamen we een andere honden slee tegen, gelukkig ging het passeren vrij vlot en ontstond er geen gevecht tussen de honden van onze teams.
    Een aantal kilometer verder zag ik dat Stiggan uit mijn team anders deed dan normaal. Hij trekt normaal gezien de hele tijd en blaft op de andere honden als het niet snel genoeg gaat naar goesting. Ik hield hem extra in de gaten en stopte mijn slee meteen toen hij al zittend rende zonder dat hij zijn behoefte moest doen. Hij bleek een kleine wonde te hebben op zijn poot (waarschijnlijk door de slechte sneeuw kwaliteit) en nam hem mee in mijn slee.
    Eerst wou hij constant meelopen, daarna bleef hij eindelijk rustig zitten tot het niet meer snel genoeg ging voor hem. De laatste 10 km heeft hij constant zitten blaffen op het team. Hij stopte enkel als ik hem aaide, maar 10 km rijden met 1 hand op de slee en voorover gebogen hangen is vrij intensief.
    Read more