Gul Feber

Joined January 2016

Deevana Plaza Phuket, Phuket

March 20, 2016 in Thailand

Vi ankom til Deevana Plaza Phuket kl 18 og fik herefter noget mad. Hotellet er utrolig lækkert. Da vi ikke brugte tiden på Phuket på noget særligt vil vi blot opsummere hvad dagene er gået med.
    - morgenbuffet
    - sol ved poolen
    - et smut i shoppingcenter
    - aftensmad
    - en gang imellem frokost
    - aftensmad

Der er desværre ikke så mange billeder fra Phuket.

Sinh Hotel, Hanoi

March 18, 2016 in Vietnam

Vi ankom til Hanoi omkring kl 16 og brugte herefter tre kvarter på at finde et hostel/hotel, da vi desværre ikke havde booket i forvejen. Vi fandt et hotel, fik et bad og gik derefter ud i byen. Vi spiste noget god mad og fandt os derefter en hyggelig café, hvor vi fik en coconut coffee imens vi spillede kort.
    Dagen efter var vi på Fine Arts Museum, hvor vi så noget rigtig flot kunst og noget knap så flot kunst (heriblandt et maleri af "Onkel Ho chi Minh", der krammer en bondedreng). Herefter gik vi rundt i Old Town og besøgte butikker rundt omkring. Om aftenen sad vi og fik aftensmad på Avalon, der er en restaurant med udsigt udover søen Hoan Kiem (skulle i komme forbi denne restaurant er deres chokolade fondant et must!).
    Morgenen efter tog vi mod lufthavnen for at flyve til Phuket med mellemlanding i Bangkok.

Calypso Cruise, Halong Bay

March 17, 2016 in Vietnam

Vi ankom til Halong Bay ca. 12:30 og steg herefter ombord på Calypso Cruise. Her fik vi frokost imens vi sejlede væk fra kysten. I løbet af dagen var vi ude og besøge en lokal fishing village, der er særligt interessant, fordi alle husene flyder på vandet tæt på klipperne. Om aftenen fik vi en aftensmad, der bestod af 8 forskellige lokale retter, som man delte imellem sig. Ved middagen sad vi til bords med en japansk kvinde, som vi tilbragte meget tid med på cruiset. Vi havde en masse gode samtaler med hende om forskelle og ligheder i dansk og japansk kultur. Aften sluttede med at den japanske kvinde tilbød at udføre "Chi", der er en japansk form for healing hvor man overfører kraft fra universet til en person for at helbrede eventuelle spændinger eller sygdomme. Om det virker kan diskuteres, men Emil var i hvert fald meget afslappet bagefter.
    Dagen efter vågnede vi ombord på cruiset, og vi sejlede derefter hen til en klippe tæt på, hvor der var en særlig flot grotte indeni. Grotten var sjov at se på trods af, at den ikke helt var ligeså imponerende som grotterne i Phong Nha. Herefter slappede vi af, indtil vi blev sejlet ind til kysten, hvorefter vi med bus blev kørt tilbage til Hanoi.

HalongSapa Tours, Hanoi

March 17, 2016 in Vietnam

Da vi ankom til Hanoi var klokken ca. 05:30. Vi blev hentet af en sød gut fra bureauet, som vi havde booket igennem. Han kørte os hen til hans private hjem, hvor vi lånte et værelse i et par timer til at få et bad og noget ekstra søvn. Derefter lavede ham og hans kone morgenmad til os, inden vi blev hentet af en bus, der kørte mod Halong Bay.

Af åbenlyse grunde bliver der igen suppleret med billeder fra Sapa og Halong Bay.Read more

Sapa Eden Hotel, Sapa

March 15, 2016 in Vietnam

Vi ankom tidligt om morgenen til Sapa, hvor vi blev hentet og kørt til vores hotel Sapa Eden Hotel. Her fik vi morgenmad, og så tog vi afsted på vandretur i bjergene de næste 5-6 timer. I starten var det meget tåget, hvilket kun blev tydeligere på billeder, men vejret klarede heldigvis op i løbet af dagen. Da vi kom hjem lå vi på værelset, hvor vi fik en lille morfar. Om aftenen spiste vi på hotellet, så film på værelset og faldt derefter tidligt i søvn, så vi var klar til dagen efter.
    På anden dagen var vi endnu en gang ude og vandre tidligt på dagen. Turen varede dog kun 4 timer, og vi var derfor tilbage ved frokost. Efter frokost besteg vi Fansipan, der er Vietnams højeste bjerg. Måden vi besteg bjerget på, var vha. verdens længste cable car (6 km). Undervejs gyngede vognen ret meget grundet en meget voldsom blæst. På toppen var udsigten helt fantastisk, og vejret var klart nok til at man kunne se alle de andre bjergtoppe. Om aftenen blev vi kørt til Lao Cai, hvor vi blev smidt på nattoget til Hanoi.

Golden Time Hostel, Hanoi

March 13, 2016 in Vietnam

Vi ankom meget kvæstede kl 05:30 til Hanoi og blev mødt af 15 grader og regn, da vi stod ud af bussen. Dagen brugte vi på at se byen og på at få indhentet lidt af den manglende søvn ovenpå busturen. Dette resulterede i, at vi blev vækket af en meget sød barista, der venligt bad os om at vågne, da chefen havde set at vi sov. Aftenen brugte vi med de danskere, vi tidligere havde mødt.
    Dagen efter gik vi rundt i byen og nød den dejlige temperatur på omkring 23 grader. Om aftenen skulle vi med nattog til Sapa. Vi havde booket en tur til Sapa og Halong Bay gennem Halongsapa Tours. Turen i tog gik dejligt let og var betydeligt mere behagelig end turene med bus.

Grundet den korte tid i Hanoi har vi ikke rigtigt billeder derfra, så det bliver et mix fra diverse steder.

Mountain View Hotel, Phong Nha

March 10, 2016 in Vietnam

Vi ankom til Phong Nha efter 5 fantastiske timer i bus fra 06:30 til 11:30. Det første vi gjorde var at få noget frokosten og nyde det dejligt kolde vejr, der dog hurtigt blev værre. Vejret gik fra 21 dejligt vindstille grader til 18 grader med regn og blæst. Vi løb derfor hjem og hentede hver vores regnponcho og fandt derefter en båd mod Phong Nha Cave. Grotten var utroligt flot og man tænkte af gode grunde ikke over vejret udenfor. Da vi havde set grotten (vi brugte 3-4 timer på det) tog vi hjem på hotellet for at få varmen, da vi alle var taget afsted i shorts og derfor havde det en smule koldt. På vej hjem fra grotten kom vi sågar ud for at båden gik i stykker og vi fik derfor lov til at sidde stille og roligt i båden imens blæsten og regnen passede på os. Det endte med at vi blev trukket af en anden båd, der kom forbi. Om aftenen mødtes vi med to af danskerne fra Hoi An og Hue og fik noget god mad.
    Dagen efter lejede vi scootere og kørte derefter mod Paradise Cave. Turen til Paradise Cave var desuden utroligt flot, da landskabet er helt fantastisk og noget af det flotteste vi endnu har set på turen. Vi ankom til Paradise Cave efter en meget blæsende og ret kold tur på scooterne. Da vi først kom ind i grotten var turen dog heldigvis det hele værd. Grotten var utroligt stor og enormt smuk. Da vi havde set grotten susede vi hjem til den lokale café for at få en kop kakao og en kaffe vi kunne varme os på. Aftenen gik endnu en gang med lækker lokal mad inden vi faldt om overraskende tidligt.
    Den tredje dag lejede vi igen scootere. Denne gang gik turen dog til dark caves. Turen i dark caves var utroligt sjov og vi oplevede en masse ting vi aldrig før havde oplevet. Til at starte med skulle man zip-line 200 meter ned til grotten, og inde i grotten var vi i mudderbad, der var så tykt at man næsten ikke kunne bevæge sig. Efter turen i grotten skulle vi sejle i kayak på en flod, inden vi var tilbage, hvor vi startede. Om aftenen fik vi noget god mad, der kunne holde os med et minimum af energi på busturen til Hanoi, som begyndte kl 22 om aftenen. Bussen var en stor sovebus, hvor sæderne var helt op til 1,5 meter lange, og vores sæder var op ad hinanden, så vi kom dejligt tæt på hinanden.

Never miss updates of Gul Feber with our app: