Satellite
Show on map
  • Day 1

    Jeruzalem

    November 16, 2017 in Israel ⋅ ☀️ 18 °C

    Chváľ, duša moja, Pána.
    Pozdvihnite brány svoje hlavy,
    nech vojde Kráľ slávy

    Nech sa prebudí
    každý na tomto mieste

    k čomu stvorený bol
    k čomu stvorený je
    k čomu stvorení sme
    k čomu stvorený si.

    Prebuď sa duša v nás,
    prebuď sa harfa tiež,
    nech všetko čo má dych,
    Boha zástupov chváli dnes

    Dobroreč moja duša Pánovi
    celé moje vnútro menu Jeho svätosti

    Chváľ, duša moja, Pána.
    (upravené od Timothy)

    BA (ŽSR) > Schwechat (A) > Tel Aviv (Izrael)
    Dali nám inštrukcie ako sa správať na letisku... Mal som preniesť dva "balíčky" s tým, že mi neskôr vysvetlia o čo ide. Skôr ako mi povedali vzali ma na check-in a spolu s policajtom som pozeral do otvorených balíčkov: v jednom bol zoznam ľudí (s otázkami typu: na čo mi to je?) a v druhom boli 100$ bankovky cca 3 cm (na to som nevedel odpovedať). Ešte že pani z cestovky akurát pribehla a všetko vysvetlila.
    Na otázku: „boli ste v nejakom hnutí?“, jedna tetuška nič netušiac odpovedala:„áno, bola som v ROH (revolučné odborove hnutie)“. Keď policajt začul slovo hnutie, prešacovali nás ešte dôkladnejšie ... a všetky veci v batožinách od toho momentu neboli na svojom mieste...
    Na letisku v Izraeli nás už čakal Rastislav Dvorový - náš sprievodca...

    Slovíčka: Chalas - stačí; Illa - ideme (ďalej); Iš - muž; Iša - žena; Išak - somár; Iš-kariot - muž z dediny. Abuna (arab.) - kňaz.

    Foto:
    - Sestry z Congregatio Jesu: Sr. Tarzícia, Bernadeta a Júlia ktorá momentálne pracuje v Jeruzaleme a Rasťo Dvorový
    - Náš sprievodca Rasťo Dvorový, ktorý veľmi pútavo a vášnivo rozpráva a gestikuluje...
    - Spoločné foto... je ťažké získať všetkých do obrazu keď každého niečo iné zaujíma...
    - Neviem prečo, ale iba z toho žida som cítil silu modlitby...
    - Večerný Jeruzalem
    - Spolubrat Jaro Mudroň SJ našiel Slovenskú vlajku v jednej z Betlehemských uličiek
    Read more