Satellite
Show on map
  • Day 10

    Boží hrob

    November 25, 2017 in Palestine ⋅ ⛅ 17 °C

    V posledný deň sme navštívili Boží hrob. Najsamprv nám Rasťo poukazoval miesta a potom sme sa na 3h rozpŕchli po chráme. Bolo to náročné - všade kopa ľudí. Niektorí sa aj rozhodli čakať, aby sa mohli dotknúť miesta, kde je hrob nášho Pána. Ja som takú trpezlivosť nemal. Keď sa dav nehýbal, nechal som to tak a radšej som vystúpil na kalváriu, kde som sa pomodlil bolestný ruženec.
    Môže mať Boh svoj hrob? Hrob nemá Boh ale Jozef z Arimatei.

    Vzkriesenie (strohé poznámky z kázne)
    - Vzkriesenie Ježišovho tela nie je oživenie Ježišovej mŕtvoly.
    - Ženy idú pomazať telo. Ale židia mŕtvych nemažú. Mŕtveho umyjú vodou a octom a zabalia ho do látky. Nepoužívajú tiež truhly.
    - Prišli k hrobu a kameň je odvalený - vstupujú do ríše mŕtvych (kde nie je cesty späť) a niet tam nikoho okrem svedka v bielom (znak božstva). Mŕtveho Ježiša nemôžu nájsť, lebo je Božskej dimenzii. Teda aj človek ide do božej dimenzie. Zostáva vo svojom tele (vzťahy, človečenstvo).
    - Kresťanská odpoveď na otázku smrti a života je: vzkriesenie mŕtvych. Nie oživenie. Práve smrťou začnú všetky energie fungovať na 100%.
    - Vstal na tretí deň: dokončil dielo. Nič už viac nechýba. Dokonané je.
    - Blahoslavení, ktorí nevideli a uverili.

    Foto:
    - Kalvária - oltár Kríža
    - Bežný deň v uličkách Jeruzalema
    - Adamov hrob
    - Čakanie na miesto uloženia Pána
    - Veriaca žienka
    Read more