• Day 4

Petra

November 19, 2017 in Jordan ⋅ ☀️ 23 °C

V Jordánsku sme dostali nového sprievodcu Samira.
    Petra, sa rozkladá na severozápadnom okraji Arabskej púšte, bola známa nedostatkom vody. Zvláštne... neskôr sme sa dozvedeli že Petra najviac zarobila práve na vode a prechodom karaván a dnes na turistike... Najznámejšiu pamiatku v Petre preslávil asi film Indiana Jones.
    Mesto vytesané do skaly, kde vraj žilo cca 40 tis. obyvateľov...
    Do púštneho mesta sme šli skoro ráno aby sme mohli priamo na mieste slúžiť sv. omšu. Nevedeli sme kde a či vôbec to bude možné. Podarilo sa nám to aj vďaka sprievodcovi ktorý nebol kresťan, ale bol ochotný nám vyjsť v ústrety... Pridal sa k nám aj Mário Bosý, kňaz trnavskej diecézy ktorý tu bol s rodinou.
    Ľubo - môj spolubývajúci, dnes šiel na prechádzku a našiel miesto kde beduíni, ale aj iní obchodníci prechádzajú do rezervácie za ktorú sme mi museli zaplatiť...

(strohé poznámky z kázne)
    - Ježiš rád chodil do spoločenstiev.
    - Do Eucharistie privolávame nie mŕtvych ale zosnulých. Pri hostine sa stretávame so všetkými.
    - Mária ktorá leje olej na nohy. Nardový olej nachádzame v Indii (Indická valeriána), ako veľmi drahý olej s príjemnou vôňou. V Jerichu sa obchodovalo s olejmi, kým došiel do Jericha prešiel niekoľkými colnicami a cena ešte viac stúpla. Tento olej bol neskutočne drahý, preto ho používali len králi a príležitostne na drahých svadbách. Nard je symbol lásky. A tak Mária leje nardový olej na nohy. Znamená to, že Cirkev (Mária) cez nohy(službu) prejavuje svoju pravú / vernú lásku (leje olej). Krista máme len vtedy, keď dávame olej na nohy (Cirkev žije keď je verná v službe)
    - Ak Cirkev nežije s Ježišom Kristom tak Cirkev hnije.
    - Judáš je predstavovaný ako zlodej. Judáš vyrátal že tento olej stojí asi 300 dní tvrdej práce. Prečo takéto mrhanie... Ježiš mu pripomína kto nezhromažďuje rozhadzuje. Kto nedáva ten kradne. Neurobil svoj život pre druhých...

Foto:
    - Prvá hrobka pri vstupe
    - Hrobky, vyzerajú mohutne, ale vnútri je jedna max. pár malých miestností
    - Bežné hrobky
    - Vyschnutý konár. Ročne tu naprší 10-15 cm vody.
    - Pohľad z najvyššieho bodu Petry. Na tento kopček je vraj 1000 schodov. Somárik tu vyšliape za 45 min. Môj čas: 23 min. - Víťaz roka 2017: turbo-somár