Lokaal eten en drinken, een ervaring!

November 24, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 10 °C

Als je de gidsen en blogs mag geloven zou je niet slecht kunnen eten in Japan. We besloten die stelling te testen en volgden onze neus in een niet toeristische wijk. We zijn op zich wel avontuurlijke eters met maar 1 regel: we gaan altijd ergens waar er veel volk zit, zo zijn we zeker dat grote rotatie het eten relatief vers is, kwestie van verloren dagen op de wc-pot te vermijden. We belandden op krukjes, rugwrijvend met de personen achter ons, aan een mini tafeltje op het eerste verdiep van een ietwat afgeleefde zaak die vol zat met zowel studenten (denken we toch, de leeftijd is moeilijk om in te schatten) als koppeltjes. Iedereen was er overvloedig aan drinken en Japanse tapas aan het eten. Uit de Japanse menu konden we niet veel afleiden dus we duidden wat random dingen aan en voor de drank wezen we naar drankjes die we op de tafeltjes rond ons zagen, hopend dat er iets lekkers zou tussen zitten. We genoten van een zoet roze drankje, een biertje met sake in, gefrituurde stukjes varkensvel, een rijstbol met een soort vrucht in, een soort kroket met aardappelsalade in, een noedelsoepje en iets waarvan we onszelf wijsmaakten dat het stukjes vlees waren maar de zachte textuur wees meer in de richting van lever. Smakelijk!Read more