Satellite
Show on map
  • Guangzhou City. Wauw

    December 2, 2018 in China ⋅ ⛅ 25 °C

    Ik heb in tegenstelling tot andere passagiers, geen bericht gekregen dat ik een overnachting zou krijgen.
    Maar daar doen ze hier niet moeilijk over.
    Als je je boardingpas laat zien is dat voldoende.
    Ik krijg een tablet aangereikt bij de balie op het vliegveld en moet een hotel uitzoeken.
    Allemaal in de buurt van het vliegveld.
    Ik kies een hoog gebouw met blauwe glazen.
    Met een shuttlebusje waar ik als enige in zit word ik naar het hotel gebracht.
    Ook hier alles in een handomdraai geregeld.
    En kijk eens waar ik terecht ben gekomen.
    Twaalf hoog achter in Guanzhou.
    Ik vind dit geweldig.
    Wat een onverwacht belevenis.
    Guanzhou is volgens mij de hele dag overdekt geweest met smog.
    Heel flauw kwam de zon door het grijs heen.
    Heel veel flats natuurlijk, eigenlijk alleen maar.
    Veel flats die hier rondom het hotel staan zijn leeg of worden afgebroken.
    Wat ook opvalt is dat er zo weinig licht is nu het donker is.
    Je zou denken dat het èèn grote lichtzee is, niets is minder waar.
    Het lijkt wel een spookstad.
    Karin.
    Read more