Satellite
Show on map
  • Geloof jij?!

    April 22, 2019 in the Netherlands ⋅ 🌬 19 °C

    Ik geloof.
    Ik geloof in mezelf maar ook dat er een hoger iets is, heel veel mensen noemen dat God.
    Eigenlijk maakt het niet uit welke naam je er aan geeft.
    Ik persoonlijk hou niet zo van de naam God.
    Schepper klinkt mij beter in de oren.
    Oerknal of oerkracht zou ook kunnen.
    Wij zijn tenslotte ontstaan.
    Ik ben nu een boek aan het lezen en er vallen een heleboel dingen op zijn plek.
    Dit boek is een van de weinige boeken die ik niet heb weg gedaan.
    Ik heb het al een keer gelezen.
    Nu dus nog een keer.
    Het zijn antwoorden van God, de Schepper, de Oerknal of Oerkracht op vragen van Neale Donald Walsh aan God.
    Hier vind je de antwoorden op al je vragen, hoe wij ons leven zouden moeten leven.
    Het doel van het leven is niet God te behagen.
    Het doel van het leven is te weten en te herscheppen wie jij bent.
    Er is geen tijd behalve deze tijd.
    Er is geen ander moment dan dit moment.
    Het nu is alles wat er is.
    Laat dat eens even tot je doordringen.
    Er is alleen het nu, er is geen verleden en ook geen toekomst. Alleen het NU.
    Je leven te leven zonder verwachting , zonder de behoefte aan specifieke resultaten, is pas echt vrijheid.
    Wij zijn ons zo niet bewust dat alles wat er gebeurt door ons gebeurt.
    Ik zeg heel vaak dat het tussen onze oren zit maar dat is ook echt zo.
    Al het persoonlijk handelen komt op het diepste niveau voort uit een van deze twee emoties te weten angst of liefde.
    Je kunt niet anders kiezen, er zijn immers geen andere keuzemogelijkheden.
    Maar je hebt wel de vrije keus welke van de twee je verkiest.
    Read more