Iceland
Stodvar Fjord

Dag 7 reisdag naar Egilsstadir

August 27, 2023 in Iceland ⋅ ☁️ 12 °C

Gisteravond hebben we gegeten in een restaurant om 1 km van ons hotel. Het eten was prima, alleen nogal snel achter elkaar, voor-, hoofd- en nagerecht waren binnen 1 uur geserveerd en gegeten. Rond 22 uur waren we terug om ons hotel, bestaande uit kleine huisjes, en zijn we gelijk gaan slapen.

Vandaag een reisdag met weinig bijzonderheden naar Egilsstadir, een plaatsje in het oosten van IJsland.
      Na een goed ontbijt, met uitzicht op een zonnige gletsjer, vertrekken we.
      Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt, allemaal in kleine vissersplaatsjes langs de kust.
      Verder geen bijzondere dingen gezien, of het moet het kleine blauwe kerkje zijn, omgebouwd tot b&b,,of het vikingdorp, nagemaakt voor een nooit opgenomen film. Het was wel een mooie route langs de lagunes van IJsland.
      Bij aankomst in het hotel in Egilsstadir heb ik mijn hardloopspullen gepakt, gevraagd naar een mooie route, en ben ik naar Fardagafoss gelopen. 3 km over een autoweg, ruim 1 km over een bergpad. De terugweg ging sneller dan de heenweg, maar dat kan niet anders met 270m hoogteverschil. Op de terugweg nog onderuit gegleden waardoor ik nu pijn in mijn kont heb.
      Na het douchen gegeten in een restaurant in de buurt, met een lekker ijsje toe. Hierna nog een spelletje gespeeld, maar iedereen was toch wel moe van de reis tot nu toe, dus het was niet erg dat het spel snel klaar was.

Stodvar Fjord