Indonesien

Reisende an diesem Ort
    • Tag 3

Trein naar yogjakarta

28. April in Indonesien ⋅ ☁️ 31 °C

Om 6u rolde ik uit mijn bed, voor geen andere reden dan de trein halen om 8u50. Ik was veel te vroeg natuurlijk, maar op het ticket stond dat ik een uur op voorhand in het station moest zijn en dat ik mijn ticket moest inwisselen voor een boarding pass. Beide bleken zever te zijn, ik had de app traveloka gebruikt en kon daarmee het e-ticket krijgen.
      Ook zat ik in de verkeerde wagon, er stond wagon 1 op het ticket, maar er waren blijkbaar twee wagons met dat nummer en ik moest in de luxe wagon. De gewone wagon is al stukken luxueuzer dan de Belgische treinen, dus ik had het niet door. Het personeel is hier gelukkig zeer vriendelijk, ze begeleiden mij naar de juiste wagon en droegen zelfs mijn bagage voor mij. De luxe wagons hebben relax zetels en ik kreeg een glas appelsap het moment ik mij neerzette. Ook was er eten voorzien, wat ik niet wist want ik had mij volgepropt aan het ontbijt met de bedoeling van daarop te teren tot savonds.
      6 uur later kwam ik aan in yogjakarta, en na inchecken in hotel besloot ik de Malioboro straat op en neer te wandelen. Dit is de champs elysees van Indonesië, veel straatartiesten en vol met mensen die selfies nemen. Na 18u wordt de straat afgezet voor verkeer en mogen enkel paardenkoetsen nog door.
      Er is een gigantische hoeveelheid kleding winkels, en die worden druk bezocht, behalve de grote winkels in de shopping malls, daar zag ik broeken van rond de 20 euro en dat is misschien wat te veel hier.
      Uit gemakzucht, en omdat er airco was, besloot ik voor zowel mijn vroeg als laat avondmaal in de restaurants van de shopping mall te eten ipv de streetfood strandjes langs de straat. Twee maal avondeten omdat de porties hier vrij klein zijn naar Europese maatstaven, ideaal want zo kan ik veel proberen.
      Het hotel valt wat tegen, het steekt nogal af tegen het vorige dat de perfectie zelf was, maar 80 euro voor 3 nachten kan ik niet klagen. De lawaaierige airco zal wel de hele nacht aan blijven. In mijn vorig hotel was het 16 graden op de kamer en sliep ik onder een donsdeken met een geruisloze airco.

Möglicherweise kennst du auch folgende Namen für diesen Ort:

Kali Samarta