Indonesia

Viajeros en este lugar
    • Día 19

🏝️ Gili Gede - Authentiek en onontdekt

28 de enero de 2023, Indonesia ⋅ 🌧 25 °C

De overtocht van Bali naar Lombok met de fast ferry ging voorspoedig. Eenmaal aangekomen op Lombok in de haven van Sengiggi, werd het wat avontuurlijker 😀.

Er ontstond gedoe tussen enkele taxichauffeurs wie mij naar mijn bestemming, het eilandje Gili Gede, mocht brengen. Had veel weg van een taxi maffia.

Ik verblijf 3 nachten op Gili Gede. Mijn verblijf is bij Tanjungan Bukit Lodge. Een kleine accomodaties met een paar bungalows gebouwd op een heuveltje (de front foto) met een barretje en diverse overdekte zit plekjes op de heuvel.

De eerste dag was het erg regenachtig en tijd genomen om bij te komen en een paar kleine wandelingen gemaakt.

S avonds viel de stroom hier in de omgeving overal uit. Met de enkele gasten en het personeel gezellig bij elkaar gekomen in het barretje en gekletst, gegeten en zelfs even gedanst (salsa lesje 🙈) bij kaarslicht.

Gili Gede betekent ‘groot eiland’. Dit “grote” eilandje ligt samen met 9 andere eilanden voor de zuid westkust van Lombok en is 4 bij 1,5 km 😀.

Er liggen nog een aantal andere mooie nog kleinere eilandjes eromheen (Gili Layar, Rengit , Anyaran en Asahan) waar ik de tweede dag naartoe ben geweest om te snorkelen. Prachtig en zo rustig.

De massa van de toeristen gaat naar de drie noordelijke Gili eilanden van Lombok, die ook prachtig zijn, alleen een stuk drukker en meer ontwikkeld en bebouwd.

Het is hier zo rustig, onontdekt en authentiek. Vervoer van het eiland gaat over water met een soort kano, de perashu. Op het eiland is alleen een smal pad. Geen wegen, auto’s èn scooters.

En alle kinderen zwaaien enthousiast als ik langskom wandelen 😀💛.

También podrías conocer este lugar por los siguientes nombres:

Selat Giligede

Únete a nosotros: