Satellite
Show on map
  • Day 14

    Emotional unblocking treatment

    February 7, 2017 in India ⋅ ⛅ 29 °C

    Gisteravond was ik zo moe, omdat het een heftige dag was. 's Ochtends hadden we emotional unblocking treatment. Het idee is dat alle emoties worden opgeslagen in je lichaam. We leren verschillende punten en oefenen bij elkaar. Elk punt kun je met duim hard masseren of je kunt op sommige plekken je voeten gebruiken.
    Gister leerden we de punten op onze rug, nek en schouders. Als geen ander wist ik dat mijn stress en emoties daar worden opgeslagen. En man dat werd gister heel erg bevestigd. Nadat Patricia bij mij had geoefend, wat al erg gevoelig was, ging Vipin bij mij verder. Wauw, dat was pijnlijk. Hij ging ook op mijn rug staan om me te kraken. Ik werd overmand door emoties. Tranen stroomden over mijn wangen. Niet van de fysieke pijn (hoewel, prettig is anders!), maar vooral van alle emoties die los kwamen. Afgelopen jaar kwam als een flits voorbij, alsof ik het allemaal herleefde. Ik was - niet - meer - te - stoppen. Dus bracht Vipin me naar mijn kamer. Daar heeft hij me getroost totdat ik weer gekalmeerd was. Ik was echt in een soort trance. En kon niet anders dan me eraan overgeven.
    Nu, anderhalve dag later, voel ik me stukken lichter. Alsof er een last van mijn schouders is. Ik heb vandaag echt een fijne en leerzame dag gehad. De meditaties gaan al wat beter, ik kan mijn gedachten observeren zonder er gelijk tegen tegen strijden en kan beter stil zitten. De yogalessen zijn echt super fijn en leuk!! We hebben sochtends les van Anki en smiddags van Kamal. Beide hatha yoga, maar wel met een eigen stijl. Anki is vrolijk, geeft les op een westerse manier en maakt grapjes. Kamal is Indiaas en hierdoor wat traditioneler en strenger. Grappig, want naarmate de les vordert raakt hij wat losser en moet hij soms lachen om onze grapjes. Ja, we hebben echt een super fijne groep en lachen veel. Alle vijf zijn we heel verschillend. Verschillende nationaliteiten, leeftijden, ervaringen en types:
    *Amanda uit Texas, ongeveer 35 jaar geloof ik, fotograaf
    *Mike uit Oxford, 37 jaar, tot voor kort DJ en nu supply chain manager - of zoiets!
    *Patricia uit Portugal maar woont in Amsterdam en spreekt een beetje Nederlands, 34 jaar, viooldocente
    *Marlene uit Leipzig, 20 jaar, studente sport science
    *en ik, uit Utrecht, 24 jaar, net afgestudeerde psycholoog;)
    Het mengt heel goed en iedereen accepteert elkaar. Ik ben super blij dat ik hier ben!

    P.s. IK HEB SPIERPIJN!!!!
    Read more