Satellite
Show on map
  • Day 42

    Free rickshaw tour door Kochi

    March 7, 2017 in India ⋅ ⛅ 30 °C

    De tuk tuk chauffeur die me gister naar het hotel bracht was ontzettend aardig. Hij bood aan me vanochtend de highlights van Kochi te laten zien. Gratis. For free, no money. Gratis? Daar had ik zo mijn twijfels over. Toch leek het me leuk om de paar uurtjes die ik had wat van de stad te zien. Vanochtend stond hij om 9 uur klaar. We reden wat rond en bij elke stop liet hij mij mijn gang gaan. Interessant om wat van de geschiedenis mee te krijgen. En bizar om de Portugese, Nederlandse en Engelse invloeden terug te zien in de gebouwen, kerken en cathedraal.

    Natuurlijk zat er een klein addertje onder het gras, dat kon niet anders. Hij vroeg me aan het eind of hij me 4 winkels mocht laten zien. Als ik daar naartoe zou gaan, zou hij 3 liter benzine en een nieuw uniform krijgen. Die truck kende ik vanuit Bangkok! Hij verzekerde me echter dat ik maar 2 minuten naar binnen hoefde en niets hoefde te kopen. Dus hop, daar ging ik. Voorbereid op alle verkooppraatjes naar binnen. Vastberaden om niks te kopen en jawel, het is me gelukt!
    Read more