Italy
Favaro Veneto

Here you’ll find travel reports about Favaro Veneto. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

07.07.17: Dagen i Venedig

July 7, 2017 in Italy

Vi sov lidt længe i dag og vi var begge meget overraskede over hvor godt vi havde sovet, da det var et varmt, da vi skulle sove. Vi fik pif paf puf og cocopops til morgenmad, som vi havde købt i Lidl dagen før. Vi skulle bruge dagen i den berømte by, Venedig. Vi tog bussen kl. 11:28 mod byen. Vi blev hurtig mødt af en mur af turister. Vi overhørte også en del danskere, og vi kom til at tale om, hvordan danske turister minder om fluer; når først man lægger mærke til dem, så er de over alt!

Vi havde dagen før kigget på en bådtur ud til tre øer den lå rundt om hovedøen. Efter at have gået rundt i de turistfyldte gader, tænkte vi at det måske var en meget god ide at komme ud på de lidt mindre øer og se dem, så vi bestilte turen. Vi skulle mødes et sted kl. 14:10 og afgang var 14:30.
    På vej hen til møde stedet slentrede vi af de mindre gader for at undgå menneskemylder og de var rigtig hyggelige. Rundt om næsten hvert hjørne lå der en lille butik eller restaurant. Der var dog ingen luft i disse gader og det var ved en 13-14 tiden, så det var ret varmt! Vi skulle over en hel del broer for at komme derhen, men det gjorde det jo kun hyggeligere. Vi tjekkede da også lige hvad det kostede at komme med en gondol, men det er svimlende priser. Det kostede 100 euros for 35 minutter, så den ide droppede vi hurtigt.
    På vejen gik vi ned forbi St. Mark’s Church, hvor specielt kirketårnet er berømt, da man kan komme op i det og se ud over hele Venedig. Yderligere lå Doge’s palace på vejen, som er en utrolig flot majestætisk bygning.

Ventetiden til vi skulle afsted føltes lidt lang, da der var ekstremt varmt og da Charlotte var blevet lidt solbrændt, var det vigtigt at få en plads i skyggen, så vi skulle hele tiden være opmærksom på hvornår vi skulle gå. Vi fik da heldigvis også en plads i skyggen!
    Vi sejlede langs hovedøen, så vi havde den hele tiden på venstre side. Det var super flot at sidde og kigge ind over øen.

Den første ø vi kom til, Murano, havde en stor glaspusteri-fabrik. Det var derfor også øens primære indtægtskilde, hvilket vi også fik at mærke. Det var bogstaveligt talt det eneste af den ø, vi fik at se. Vi så nemlig demonstration af glaspusteri, hvilket vi begge har set før. Men da de lavede de en flot hest ud af glas, blev vi alligevel lidt overraskede! Jeg (Charlotte) købte en globus. Så sejlede vi videre til Torcello, som er kendt for sin flotte natur og sit beskedne befolkningstal, her bor ikke meget mere end 20-30 mennesker. Det var en meget pæn ø. Vi begav os ud på en lille vandresti, men måtte vende om da vi kom til en blindgyde. Her fik vi os en stor, lækker vaffelis.
    Så sejlede vi videre til Burano. Burano var en fiskerby, hvor husene var malet i flotte, pangfarver; gul, grøn, rød, lilla, lyserød og jeg skal komme efter dig. Det var en rigtig hyggelig ø. Vi slentrede rundt af de små tætte stræder, kiggede lidt i butikker og fik taget nogle gode panoramabilleder.

Så sejlede vi tilbage til hovedøen for at gå lidt rundt på øen i små gader. Den oprindelige plan var at spise på øen, men da ingen af os var specielt sultne efter den store vaffelis, ville vi hellere gemme de penge og tage tilbage til campingpladsen. Vi nåede i Lidl inden den lukkede for at købe snacks til togturen i morgen.

Aftenen stod på pakning og bad efter en lang dag. Vi hørte også et bluesband, som spillede livemusik på campingpladsen. Imorgen går turen til Ljubjiana i Slovenien.

Vi skulle i dag til Sloveniens hovedstad Ljubljana. Det er et land med 2.000.000 indbyggere og en hovedstad hvor de 300.000 af dem bor. De cykler rundt her og der er faktisk en lov om, at hvis man er under 18 år, så skal man have cykelhjelm på (det kunne vi lære lidt af i Danmark).
    Fra camping pladsen skulle vi med en bus til Venedig Mestre. Undervejs blev vi dog i tvivl om bussen kørte rigtig så vi stod af. Vi fandt 'Google maps' frem og fandt ud af at den var på vej den rigtige vej, men eftersom vi var stået af, så måtte vi jo gå. Vi skulle gå i ca 20 minutter, så var vi der. Hurra for at være i god tid!
    Vi skulle med tog til Trieste og derfra skifte til en bus til Ljubljana. Toget gik 9.53 og var fremme 11.46, der havde vi 15 minutter til at finde vores bus, hvilket var ret lidt når man var på en helt fremmede station, men tak til 'Google maps' og internettet, så nåede vi frem. Vi var der endda 7 minutter før afgang.
    Turen med toget havde været ret pæn til sidst, fundet at vi kørte rundt om en bugt, hvilket vil sige at vi havde havudsigt den sidste halve time cirka.
    I bussen sov Jeg (Charlotte) hele vejen, jeg havde ikke fået så god søvn, da jeg er blevet offer for en hel del myggestik - øv!

Da vi kom frem til Ljubljana skulle vi vente en time før vi kunne komme med et tog i 5 minutter. Vi fandt på den måde hurtigt ud af at tog det kører der ikke for mange af her i Slovenien. Vi skulle bo hos en dame, fundet på AirBNB, og hun boede ca 5 km fra hoved stationen men kun 10-15 , minutters gang fra Ljubljana stegne, som er den anden station.

Alt gik fint, vi fik frokost og gik op på perronen, hvor vi gik ind i det tog, som kørte 14.45, som det skulle. Det stopper bare aldrig efter 5 minutter. Vi opdager at vi er steget på det forkerte tog!!!!!! Vi er på vej til Kroatien!!! Heldigvis er der et stop efter 20 minutter, Litija, hedder det. Vi står af efter hjælp fra en meget venlig kontrollør - det er så lækkert, de snakker rigtig god engelsk her, hvilket gør sådan nogle situationer meget nemmere.
    Vi skulle kun vente en time på det næste tog tilbage og hvis vi så skulle have taget det rigtige tog til Ljubljana stegne skulle vi vente en time mere, men nu tog vi altså en taxa. 1,5 time spildt i en lille by i Slovenien. ØV altså, men vi fik da set noget af det lokale Slovenien.

Vi kom endelig frem og kom på plads. Vi skulle bo i parrets soveværelse. Hendes mand og børn var på ferie og hun var her, så hun lejede nogle værelser ud. Hun er rigtig flink og overraskende god til engelsk. Vi fik lov til at låne to cykler, hvorefter vi cyklede til et større shoppingcenter, Mercator. Her fik vi kigget lidt og Joe fandt nogle polo'er han gerne ville købe, men pludselig virkede dankortet ikke i dem butik, vi fandt dog heldigvis ud af atlet kunnet i den butik 😄
    Til aftensmad satte vi os på en bosnisk restaurant og fik en bosnisk specialitet. Det smagte rigtig godt. Vi fik en form for pitabrød med små pølselignende kødstykker i og en form for pure ved siden af. (Der er et billede af det) Det var et super dejligt sted og virkelig flink tjener.

Vi kom tilbage og skulle lige beslutte os hvor turen går hen næste gang. Vi havde besluttet Kroatien, men ikke hvor. Vi vil gerne ud på en ø, men der er jo mange, så det er lige med at vælge. Vi valgte 'krk', som er en af de største, men også en af de nordligste.

Imorgen står den på Lake bled, hvilket er en stor sø i Slovinen, som skulle være helt vildt flot!

Funny videos

June 15, 2015 in Italy

Here are a few links to some videos I've made since I've been here...one was from London about their weird red lights, then one we made with masks from Venice and a few seconds from a fun party in Venice we went to after meeting where we met new amazing friends!

"It's like a maze"

October 2, 2015 in Italy

This morning we left Verona and travelled to Venice. It took just under 2 hours and we (we, haha, Nick) managed to find a camp ground in the outter area of the city, just a short 15minute bus trip which costs $6 euro return. The camp ground had a cabin left which costs the same price as pitching a tent, $25 euro a night. Pretty awesome since hotels are $120+! We're here for 2 nights.

We checked in then caught the 3pm free walking tour which was really good. It was mainly about history so we'll visit some of the tourist spots tomorrow. I found it really interesting how often Venice floods and how they used to masks to get some anonymity in the population dense city.

Hope you're all well xo

(Can't be bothered connecting the camera so i'll post more photos tomorrow. Until then here's a photo of Nick "enjoying" bruchetta with a spritz)

Favaro Veneto