August 2015

Rammelsberg minerne

August 6, 2015 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

På dagen hvor vi skulle vende snuden hjem mod hverdagen igen, valgte vi at køre forbi disse miner, som ligger meget tæt på hotellet.

Det skulle vise sig at blive en fantastisk spændende oplevelse og vi vil helt sikkert komme tilbage til minerne næste gang vi besøger Goslar.Read more

Bad Harzburg

August 5, 2015 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

En anden by som du bør besøge hvis du er i Harzen, er Bad Harzburg som byder på svævebane op til den fantastiske gamle borgruin med den mest enestående udsigt. Byen byder endvidere for børneunderholdning og mulighed for at gå på en sti oppe over trætoppene og meget mere. Her får I hurtigt en hel dag til at gå.Read more

Hotel Harzlodge

August 4, 2015 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Vi havde læst en del om Goslar og også om dette hotel, som efter sigende skulle være ret specielt, og DET var det :-)

Et skønt sted hvor alr er bygget op om kulisser hvilket efterlader en helt speciel stemning. En blanding mellem et hotel, en hytteby og en campingplads, men det er altså ´kun` et hotel. En fed stor terasse hvor man kan sidde og nyede sin mad og vin, mens man betragter aktiviteten på den lille gade.

Det tager ca. et kvarter at gå ned i selve byen, turen er hyggelig og når man så træder ind i selve Goslar kan man KUN blive begejstret, det er simpelthen en af Europas hyggeligste byer, hvis du spørger mig.