MADONNA DI GHISALLO

Joined May 2017Living in: Rotterdam, Netherlands

The final countdown Climb to MDG

July 25, 2017 in France

Iets zat mij niet lekker en wel dit..2 dagen geleden wel de klim gemaakt maar dan vanaf t hotel naar het kerkje vam 7.6 km.
    Maar ik wilde toch de hele klim nog een keer vanaf Bellagio van 10.3 km gaan fietsen.Er was nog 1 mogelijkheid en wel vanochtend voor vertrek.
    Dus vroeg uit de veren en na t ontbijt in perfecte weersomstandigheden met Jos T en Ferdie op de MTB fiets eerst naar beneden gefietst en toen de zware klim begonnen maar boven..Jos V ging in de tussentijd de zwaarbeladen auto inladen..
    De klim ging beter dan 2 dagen terug ook omdat ik de route nu kende..Gestaag klom ik op kleinste verzet naar boven en op de 14%stukken was t doorbijten. Jos T was al snel uit de voeten en Ferdie was echt goed bezig op zijn mountainbike in rustig tempo.
    Er was nu niemand aan t fietsen verder en dan kan je je gedachten eens laten gaan over de hele tocht van 10 dagen..en.met de Go Pro stukjes opgenomen vanaf mijn helm.Bovenaan bij t kerkje was t rustig en even later kwam Ferdie weer swingend en lachend boven.Toch wel knap hoor dat ie t voor elkaar kreeg.
    Nog even koffie gedronken en korte afscheidsblik gedaan in de kerk en weer terug naar t hotel.
    Jos had alles ingeladen en we kochten nog fraaie wielershirts van MDG..Het verblijf was hier erg prettig en het management was uiterst vriendelijk en de bikeshop deskundig en behulpzaam.Zeker Il Perle zal ik weer eens terugkeren maar dan wel weer in de fraaie kamer die ik had.Om 13.00 vertrokken we naar Como..een vermoeiende weg langs t meer met nauwe straatjes
    Bij de favoriet van de Jossen en Ferdie naar de Mac gegaan om wat te eten daar. en weer verder..
    Het werd weer lang wachten bij de Gotthard en ook regenachtig...Toen doorgereden naar Colmar en naar Ibis hotel..heel goed en uitstekend getafeld daar.
    Nog met Ferdie een partijtje tafelvoetbal gedaan en toen naat bed..Morgen weer thuis...

The Day After

July 24, 2017 in Italy

Na de enerverende dag van gisteren vandaag geen fietsdag meer. Vreemd toch wel..ineens is t voorbij terwijl je steeds in een ritme zit van ontbijten en hup op de fiets.
    We hebben lekker lang geslapen en pas rond 9.30 uur gegeten.Het was onweersachtig en zijn rond 13.00 uur naar beneden gereden.Het was inmiddels weer prima weer maar wel veel wind.We besloten na de koffie met heerlijke gebakjes te gaan varen naar Bellano en daar de golo=schlucht te gaan bezoeken.Mooie boten varen af en aan en met een stevige wind via Menaggio en Varenna naar Bellano in 50.min.Prachtig die pastelkleurige huizen langs de oevers..We hebben de korte wandeling gemaakt door de schlucht die aardig was maar erg kort. Gaf verder niet en met de boot weer terug n Bellagio.We zijn weer in hetzelfde restaurant gaan eten..dus de lekkere biefstuk smaakte weer lekker..daarna ijs genomen .elk 3 bolletjes..mmm.Weer naar hotel terug.Morgen weer de terugreis maar...er volgt nog een reprise van iets morgenochtend.maar dat lezen jullie dan wel weer.Read more

Vandaag dan DE dag van onze pelgrimage fietstocht naar MDG...Het fraaie hotel Il Perle Panorama waar we 3 dagen verblijven is echt top.Wat een kamer met panorama uitzicht hebben we hier.
    Na t ontbijt zijn we rond 9.15 uur op de fiets gestapt om de 7.8 km omhoog naar t kerkje als laatste stukje van de in totaal 1150 km die we gefietst hebben als finale af te sluiten.Nu is de klim heel steil met gelijk 14% en in fietsen was onmogelijk bij t hotel Ferdie ervoor met de auto en wij heel langzaam naar boven.Er gaat van alles door je heen..want hiervoor was ik gekomen en meter voor meter kropen we omhoog.Ik werd links en rechts gepasseerd door Italiaanse wielrenners maar koos een ritme waarbij ik niet van de fiets wilde gaan.Die compact noopte mij tot stoempen .maar doorzetten Jan je bent er bijna.
    Na een 2 tal km. was t ineens lekker doorfietsen en t zweet gutste van mijn hoofd want t was best al warm.Door Ghisallo en toen met Jos T verder want Jos V was zo moe dat hij met Ferdie verder ging in de auto
    Maar het laatste stuk waren we weer met ons 3 en en toen kwam de eindstreep in zicht..Over het eindscenario heb ik maanden nagedacht en gebeurde ook.In onze rose shirts gingen we gedrieen bovenaan bij t kerkje over de streep..met hand in de lucht..wat een moment was dat..
    Bij t kerkje waren vele fietsers en er was een mis aam de gang..Wat een geweldige plek is dit toch.We waren de taart en proscecco vergeten en Ferdie ging die weer ophalen.Wij hebben rondgelopen en alles bekeken.en ook een stukje van de mis gevolgd
    De tekst op een monument had Alice en Sjer vertaald en toen ik een elektro kaars opstak las ik de tekst aan Jos Versteege voor.Die was zo mooi dat we beiden braken en een traantje moesten laten.Mooi moment wat ik niet zal vergeten.Maar daar kwam vroljke Ferdie met de fles en glazen aan en gingen voor t kerkje proosten op Madonna di Ghisallo...echt bijzonder weer en t klopte gewoon. We zagen ook bijzondere fietsen met dubbele aandrijvingen en een Amerikaan die op een chroom fiets van 50.kg.met tassen helemaal Europa door fietste.Ook t museum bezocht en natuurlijk de fietsen en shirts bekeken van honderden beroemde renners als Gimondi..Bartoli..Merkx en ga maar door.
    We zijn wel 2 uur daar wezen rondkijken en daarna weer naar beneden gefietst naar t hotel.
    Lekker even bijkomen want iedereen was heel.moe door de indrukken en de emoties. savonds naar beneden gegaan en hebben we gezwommen in t meer en daarna 2 x ijs gegeten en lekker gegeten
    Ik had trek in biefstuk en precies dat wat ik wilde stond op de kaart.Gesneden malse reepjes biefstuk.mmm.
    Daarna nog even gewandeld en toen lekker naar bed.

Vandaag dan de laatste etappe naar Bellagio...
    We vetrokken rons 9.30 uur voor de 78 km tocht. Heerlijk weer was t en we volgden zowel de bike map als de R3 fietsroute.Door mooie velden reden en ook weer de grind en keipaden die blijven telkens terugkomen. Vanaf Bellinzona namen we toen de regionale weg en dat trapt makkelijk weg..Toch nam ik weer de keuze voor de R3 route en Jos V zat vlak achter me en doordat ik ineens weer linksaf sloeg knalde die tegen mijn achterwiel en smakte tegen de grond.Met wat schaafwonden op knie en arm en een beurse duim toonde hij zich wel een bikkel hoor en stapte zo op de fiets .Na ongeveer 30 km kwam er een uiterst lastige klim over een grote weg steil omhoog n de monte Senero of zoiets.Kapot kwamen we boven maar ook weer snel hersteld na een colaatje.Toen op naar Lugano..en na nog wat klimwerk.kwamen we bij t prachtige meer..Uitzichten op de monte Bre.en even later passeerden we Gandria..ook bekend van vroeger met de houten bootjes.Maar we gingen verder om in Italie te lunchen
    De prijzen waren stukken lager dan Zwitserland
    Daarna op naar Menaggio en ferry maar de boot bleek 3 km verderop te liggen..we moesten best lang wachten maar de overtocht was prachtig over t Como.meer..Daarna naar hotel Il.perle Panorama
    Wat een beest van een klim is dit.Ondanks de
    2.3km was die soms 14%en dat met de hitte.
    Ik moest aan t einde van de pedalen en daar lag t hotel..Bij aankomst kregen we een lekker biertje van Carlo de manager
    Wat een waanzinnig bike hotel is dit zeg
    .Het uitzicht is uniek over Bellagio en t Como meer.Je waant je een vogel hier.Vanuit de enorme kamer kijken we als t ware door een schilderij op dit decor en een groot balkon er bij.Echt geweldig..
    Alles uitgepakt en lekker gegeten
    Toen de verrassing van mijn familie want een enorme taart en een fles Prospecco werden op tafel.gezet met een leuke kaart erbij.Geweldig bedankt familie voor dit gebaar..dat deed ons wel wat.
    Daarna nog in t donker een cache opgezocht en naar bed rond middernacht.
    Morgen gaan we dus t sluitstuk meemaken van onze Pelgrimage tour naar Madonna del Ghisallo..het kerkje op 7.6 km van ons hotel dus aande klim.Dat gaan we op een bijzondere manier met elkaar vieren ..maar dat lezen jullie morgen weer.Dan is mijn doel echt.bereikt na bijna 1150 k..!Nu stortregent t hier..hopelijk is Madonna ons mgn ochtend goed gezind met fraai weer!

Etappe 9 Goscheneralp -Roveredo 105km

July 21, 2017 in Switzerland

Na ons fantastische verblijf op de Goscheneralp en een prima ontbijt namen we afacheid van dit paradijs.Rond 9.45 schoten we uit de startblokken met de heerlijke afdaling naar het station van Goschenen..We mochten niet naar Andermatt fietsen vanwege werkzaamheden.Met een tandradbaan reden we naar boven.Bijzonder en goed geregeld en gratis.Vanuit Andermatt naar Hospental en de klim naar de Gotthard.Het was zwaarbewolkt en af en toe spetterde t maar niet veel.Ik kon moeilijk mijn ritme vinden en de compac cassette geeft toch te weinig ruimte.Maar goed gestaag omhoog en toen de postkoetsroute genomen over de steentjes die in bijzondere vormen zijn neergelegd.heroische weg hoor en we passeerden ook een paardenkoets met 6 paarden..imponerend.Ferdie filmde ons en ondersteunde mij want had t best moeilijk.Daarna kwamen we bij t hoogste punt en foto gemaakt em toen naar de Adelaar..Ik had t even moeilijk want stond er nu met mijn fiets en realiseerde mij dat dit de eerste keer was..Enfin even wat gedronken en taart gegeten.ditmaal tracteerde Ferdie die zo met ons meeleeft.Leuk.hoor..
    Jasje aan en naar beneden.Best steile afdaling over de steentjes die toch veel grip gaven.Prachtige uitzichten rondom en na 12 km stoven we door Airolo.Ik hield t gas er wel op en voelde.me.sterk.Na eem.spagetti break en weer een vermogen aan geld stoven we verder met wel 45 km.alsof t geen moeite koste.De weg bleef maar dalen en de Bike map route weer gevolgd.Weer over diverse grindpaden.maar daar weten we mee om tegaan.Het werd ook weer warmer en we kwamen in Bellinzona aam alwaar we dachten wel een hotel te vinden..niet dus.Uiteindelijk besloten we naar auberge Stazione te gaan in Roveredo.Maar Jos V liet t hierbij en stapte bjj Ferdie in.Ik.met Jos dan op de fiets ernaar toe.Nou was t toch wen slecht pad.Grote stenen en regelmatig stoppen en wandelen.Toen we aankwamen stonden F en J al te wachten.Leuke auberge met lekkere pasta gegeten en toen naar onze kamers..Is mooi geweest.t stortregent nu hier.Mgn nog 65 km en dan zijn we er!!

Etappe 8 Arth naar Goscheneralp

July 21, 2017 in Switzerland

We vertrokken rond 9.00 uur weer voor t vervolg van onze toer en Weer de Bike Map route opgepakt en de fraaie landschappen en plaatsjes gingen we voorbij.Na een uurtje werd t droog en zagen we de besneeuwde bergen naderbij komen..We daalden af naar t prachtige meer van Luzern en de fietsweg liep vlak naast t meer op zo n 75 meter hoogte .De auto s raasden langs ons maar we fietsen veilig op eigen weg.De Go Pro veel ingezet met spectaculaire beelden onderweg gemaakt.In Fluelen koffiestop gemaakt en de heerlijkse gebakjes gegeten.Het begon te miezeren dus we deden regenjasjes aan en t was best lekker even het water op je benen te voelen en er zit veel zuurstof in de lucht.Enfin we toerden heerlijk door de sappige groene weidjes..langs treinspoorweggetjes .ook weer soms alleen grind.geen probleem ook daar raak je aan gewend.
    We zagen overal de Gotthard route pas staan..raar als je nu met de fiets langs die route fietst..Opeens begon de lange klim van 34 km die ons vandaag en morgen over die berg zou voeren.Gestaag moesten we flink op de pedalen..en t zweet gutste van mijn voorhoofd maar het ging verder prima. Na Wassen was t volgende doel Goschenen.We hadden een dag over en ik besloot Het Paradijs daar met elkaar te gaan opzoeken Gelukkig werd t steeds beter weer en wel een mome tje hoor als je t kerkje Goschenen ziet liggen.We hebben bij de Coop wat dingen gekocbt en ter plekke gelunched. Ferdie had ik een beetje opgestookt dat hij nu ook eens kon ervaren wat in de bergen fietsen is en hij ging de uitdaging aan om op de fiets van Jos de alp naar boven te fietsen.Met zwembroek aan en de schoenen van Jos beklom hij v t eerste een racefiets.Nou dat inklikken was een hele toer en we hielpen hem daarmee.Even proeffietsen en daar ging ie samen met Jos T.
    Jos V en ik in de auto en we filmden hun onderweg.Wat was t weer mooi..de wigmantenten stonden er weer en die Ferdie maar lekker doortrappen.Ging best goed en water in de nek gaf m weer power..Zelfs uit de auto hing ik zodat ie door kon fietsen.Iets over de helft ben ik toch ook op de fiets gegaan en gingen we met z n 3 en naar ons hotel Dammastock..Hehe dat viel niet mee maar we zijn er.
    We hadden een 4 pers kamer en t hotel bijna voor onszelf.Vreemd dat er geen gasten waren.Een stapelbed en 2 losse bedden.Wat een spullen sjouwen we telkens mee de kamer stond er vol mee.
    Kleding uitgewassen en aan drooglijn gehangen.Daarna eerst schnitzel eten en toen naar de stuwdam.Helaas was t uitzicht op de gletscher niet helemaal helder maar t was weer indrukwekkend.
    40 jaar geleden was ik hier met Jos mijn broer en op die plek weer een foto gemaakt wat we toen ook gedaan hebben.Er is niks veranderd hier.ook de
    bergkristal langs de weg nog steeds te koop.
    We ontmoeten een hele aardige kerel die alles wist te vertellen over Goschenen.Zo blijkt in de bergen hier het grootste veld te liggen met bergkristal en hebben ze daar zelfs een huisje in de bergen op 3000.meter gebouwd. Het wolkendek trok echter open zodat we toch mooie foto s gemaakt hebben oa door een verrekijker een marmot gespot..Enfin daarna teruggewandeld en gaan pitten..Prima geslapen..Morgen weer verder.

Etappe 7 Rheinfelden naar Arth 100km

July 19, 2017 in Switzerland

Vandaag dan de eerste zwitersland etappe met nog 325 km te gaan in 4 dagen moet dat te doen zijn
    Het ontbijt was prima en we vertrokken weer onder een blauwe hemel.De brug over en in zwitserland gelijk.tja mooie winkels en fraaie huizen en we trapten lekker door met in t begin agressieve klimmetjes gelijk.Het landschap fris en groen en soms mooie weggetjes.Echter ook grind en zandpaadjes.en ook die pakten we er tussendoor want we volgden weer de Bike Map..We stopten na 30 km en koffie met 4 cola was 30 zwf.Tja duur is t wel hier.Daarna weer verder en de lunchstop bij een heerlijke beek We sprongen erin zo lekker water en aten daar de sandwiches op en lekker koude yoghurt erbij.Daarna weer verder en in Rotkreuz sloeg het weer ineens om en was ik weer veel tijd kwijt om wat te vinden om te overnachten.Het begon te bliksemen en te regenen en besloten met de auto naar t hotel te gaan niet ver daarvandaan.Maar zie in Arth ah meer zag ik ineens hotel Adler .en daarbleek ook plaats te zijn en hadden we mooi uitzicht op t meer.Daarna gegeten bij de Italiaan aan de overkant.Ik moet zeggen zelfden zulke lekkere pasta gegeten en ook het ijs daarna was ongekend goed.Ok je betaald er wat voor maar wel prima..We voelen ons goed en nog maar 225 km..Mgn een extra tour naar de Goscheneralp met de fraaie gletscher en overnachting in Dammastock hotel..Althans als t weer goed is.We fietsen er in 3 uurtjes naar toe en dan de uiterst steile klim.Onze onvolprezen Ferdie gaat op de fiets van Jos Versteege ook laten zien dag ie kan fietsen en gaat de berg opfietsen.Top.van hem hoor...We.voelen ons best goed..soms wat warm maar we hebben berensterke beenspieren gekregen en voel weinig vernoeidhijd.De stemming is prima rn we gaan ervoor..Forza Italia!!Read more

Etappe 6 Rupt naar Rheinfelden(dtls)

July 19, 2017 in Germany

Deze dag was een uiterst inspannde mag ik wel stellen.De warmte die ik verwacht had na Thann was moordend en zwaar voor ons.Enfin eerst de fraair fietsroute na Rupt door t dal naar de Col de Bussang .Een kleine uitdaging met ah einde een steil stuk omhoog.Maar we zagen de sourche de Moselle daar en erg mooi om te zien hoe een klein stroompje begint.Lekker koud water en foto s gemaakt.Toen de pracbtige afdaling vd Bussang .scheuren naar beneden rn door naar Thann vd koffie. Toen werd t heet. je fietst dan door een laag vlakte op naar Muhlhouse..Wel fraaie route maar veel drinken onderweg.We besloten bij de Mac te lunchen
    Lekker koel daarbinnen en een menuutje genomen wat best wel eens lekker is.Daarna weer verder langs een kanaal.Hoewel niet geasfalteerd reed t prima en trok ik er flink aan.Mijn benen doet t nog steeds naar behoren.Jos V heeft wel wat knie klachten maar is een doorzetter no nonsence..Na een tijdje kwamen we in Basel aan..bij 3 landerbrucke en daar schommelde Ferdie in zijn hangmat langs de Rijn.Even weer bijtanken want we drinken liters p dag.Fijn die auto erbij hoor en Ferdir houdt t goed in de gaten of we niks te kort komen.We waren moe..gesloopt door de warmte maar moesten nog 21 km naar t hotel en moesten nog aardig omrijden want de fietsroute was gesloten.Enfin om 17.00 uur waren we in t hotel..pfff..Mooie kamers maar bij mijn kamer gaf de douche kokend water..dus elders gedouched..De wasbak was ook niet ok..maar goed..kwam de techneut en gefikst.Toen lekker gegeten bij de chinees ernaast.Zo n formule dat je mag nemen wat je wilt..heerlijk hoor allemaal bakken met kip vis vlees..en op een lopende band kwamen kleine hapjea voorbij. We kwamen weer een beetje bij. Het slapen was weer warm maar ging voor mij beter dan de vorige nacht.
    Morgen ga we verder en hebben nog 320km te gaan voor 4 dagen dus dat moet te doen zijn.

En weer een fraaie dag beleefd.Het heerlijke weer houdt maar aan en na r ontbijt..om 9.30 uur op pad.Met lekker tempo vlogen de kilometers uit de pedalen en hadden we bij de koffiebreak na 1.5 uur alweer 42 km op de teller. Daarna verder richting Epinal en na 82 km rond 14.00 uur gelunched.Lekker bij de moezel op koel plekje want t was best warm nu..De stokbroodjes met worst en kaas opgegeten en ik intussen het dagelijkse ritueel om een hotel te vinden .Tijdrovend is t wel maar t lukt me toch elke keer wel weer een hotel te vinden Nu dan in Rupt sur Moselle in de prachtige vogezen.We waren rond 17.00 uur hier en weer 125 km op de teller.Ik had prima benen en t lijkt wel of t steeds beter gaat..30 plus op de teller is voor ons geen probleem en ook het klimmen gaat best..Na het douchen en omkleden besloten we met de auto naar de Ballon d Alsace te gaan op 25 km..Een mooie rit en lekker in de auto ons door Ferdie naar boven brengen.Mooi hier altijd en rustig.Maar toen kwam het onverwachte spektakel in een italiaans restaurant daar.Een fraaie oud gebouw met veel historie en zulke aardige uitbaters nog niet eerder meegemaakt.Het vrouwtje verwelkomde ons en zei dat ze pizza nero maakte.nog nooit van gehoord en we besloten verschillende pizza s te nemen.Ze waren werkelijk heerlijk en de zwarte onderkant leek aangebrand maar was t totaal niet.
    Daarna begon t feestje..We waren met een grote familie de enige daar en ik zag een piano staan Nou zo vals als een kraai natuurlijk .onbespeelbaar maar toch La Mer erop gespeeld.Het vrouwtje en de man begonnen te zingen en te klappen..je begrijpt ik heb de ene na de andere chanson uit de kast gehaald maar kon nauwelijks de melodie uit de valse kast halen.Heel de tent zong mee..wel erg leuk en daar kwam me toch een lekker drankje aan....haha
    Daarna begon ze mooi te zingen voor ons..en ze ging mijn gezicht bekijken op lijnen en gelaatsuitdrukkingen.Ze ontdekte ze in mij neusvleuvels de leeuw..en in mijn ogen een schaap..en ga maar door ..en ze bleek 1 dag later dan mij jarig te zijn en dat was ook weer iets bijzonders.Enfin jullie begrijpen het werd een dolle boel daar en kreeg nog een eigen brouwseldrankje van wel 45 %...lallend de tent verlaten maar wel helemaal top avond daar op de Ballon gehad met elkaar.Toen weer naar beneden en t hotel.
    Nu zo n 600 op de teller en morgen over de Bussang naar Thann en Muhlhouse en via Duitsland naar Zwitserland.We proberen vlak voor de grens te overnachten dus weer een lange dag voor de boeg.
    We gaan er wel 10 dagen over doen..dan hebben we een dag extra vd St Gotthardpas.
    Her weer is dus prima hier en we voelen ons sterk en peppen elkaar op De routes zijn nu aangepast en Bike Map losgelaten want die stuurt je over grind en zandweggetjes en niet geschikt vd smalle bandjes..
    Ok iedereen weer bedankt voor de mooie respons.dat sterkt ons wel allemaal..we zien ook wel dat dit een bijzondere fietstour is en we gaan t gewoon doen!
    Groeten van mij..2x Jos en Ferdie onze geweldige chauffeur die maar bij ons blijft rijden en ons goed verzorgt.Inderdaad proberen we na t fietsen ook nog wat mee te maken en dat is extra leuk natuurlijk

Etappe 4 Verdun naar Toul 95km

July 17, 2017 in France

Nadat we weer naar de Bike Map route fietsen .eerst door Verdun door de mooie stad gefietst.Al gauw liepen we vast op de route en werd er bij de maasrivier die we heel vaak volgen weer een grindpad aangegeven.Dat hebben we steeds hier in Frankrijk dus we namen weer de google maps route.die gaat over goede wegen. We reden fraai langs de maas die steeds smaller werd en konden flink doorsjeezen met 30+snelheden. Koffiestop hebben we lekkere dingen meegemomen vd lunch die we in een grasveld bij de Marne revier hebben genuttigd.Ferdie volgt ons prima en via find locatie v whatts app kan die ons zo makkelijk volgen. Daarna naar Toul en we besloten hier te stoppen omdat we nu eens wat vroeger wilde aankomen en ook deze stad er fraai uitziet met een enorme kathedtaal.Laten we nu tijdens t drinken op een terras bij een hotel zitten.Dus dit gelijk gekozen.maar dat ging niet zomaar want je moest zelf inchecken met een automaat met code etc.Een heel gedoe met gegevens invullen..maar t lukte en nadat we eindelijk de goede kamers hadden konden we douchen.
    We zijn gaan eten en dat was 3x niks..en bespaar jullie maar de details.Ik zag een panreel daarna dat er een vuurwerkshow was met filmmuziek.De plannen van rustig aan werden gewijzigd en we gingen hier naar toe.Eerst de schitterende kathedraal bezocht en toen via oude vestingwallen naar de plaats waar we al vele mensen zagen staan.Gezellige sfeer en kriek biertjes genomen en Jos V en ik namen nog een worstenbroodje.Toen begon t waanzinnig mooie vuurwerk.Op de klanken van vele bekende filmsongs veranderde de lucht in een kleurenpalet wat ik nog nooit zo gezien had.We stonden met ooh en aah te genieten.En t was heerlijk weer natuurlijk.Daarna een hele leuke coverband die de ene hit na de andere speelde en Ferdie ging helemaal los .Tja hij heeft geen 500 km in de benen en hij sprong en danste erop los.Wij luisterden meer dan mee te doen..en na ren uurtje besloot ik toch maar aan te geven we gaan weer naar t hotel immiddels alweer tegen middernacht. Tot nu gaat alles prima.We nemen we andere routes dan Bike Maps maar ok dat lukt best.
    We zitten ongeveer halverwegr en morgen richtimg de Vogezen...

Never miss updates of MADONNA DI GHISALLO with our app: